جمعه 14 ارديبهشت 1403 شمسی /5/3/2024 9:04:11 AM
در پنل ایمنی و بهداشت در معادن ایران کان مین 2016 مطرح شد:

رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت وزارت کار با اشاره بالا بودن احتمال بروز حادثه در معادن زغال سنگ  مطرح کرد: معادن زغال سنگ گاز متان از 4 تا 15 درصد قابلیت انفجار دارد، اما 98درصد حوادثی که در حوزه معدن رخ می دهند باآموزش قابل پیشگیری است.
آموزش ایمنی در معادن ریسک معدنکاری را کاهش می دهد

 به گزازرش معدن‌نامه، علی مظفری در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن در  پنل ایمنی و بهداشت در معادن با بیان اینکه میزان حوادث در معادن جهان به طور متوسط هشت برابر سایر مشاغل است افزود: از اولین فجایع معادن زغال سنگ می‌توان به ریزش معدن زغال سنگ چین در سال 1942 سبب شد 1549 کشته شوند و آخرین آن  را می‌توان به سال 2014 در معدن سومای ترکیه با 301 کشته اشاره کرد.

او معتقد است: اگرهفت قانون طلایی ارتقای ایمنی و بهداشت کار در معادن شامل رهبری و مدیریت، شناسایی و ارزیابی ریسک، تعیین اهداف مدیریت ریسک بر اساس اولویت، بکارگیری روشهای ایمنی، فناوری ایمن، صلاحیت افراد و کارگران می شود به درستی اجرا شود، میزان حوادث مرگ بار در معادن بسیار کاهش خواهد یافت.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه  در ایران پس از بازبینی های صورت گرفته در آیین نامه ایمنی در معادن، میزان حوادث معدنی کاهش قابل ملاحظه ای داشته است، گفت: برای رسیدن به استانداردهای بین المللی معادن کشور احتیاج به  نوسازی تجهیزات و ماشین آلات خود دارند. ساختار برنامه ریزی برای ارتقای ایمن در معادن شامل چهار فاکتور قوانین ، فناوری ، کارگران و محیط است که باید هر یک از این عوامل بطور جداگانه برسی شود تا برنامه ریزی های لازم برای کاهش ریسک و افزایش ایمنی معادن به درستی صورت پذیرد.



منبع: معدن نامه

نمایش ساده


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین