جمعه 28 ارديبهشت 1403 شمسی /5/17/2024 11:23:26 AM
مدیرعامل شرکت راهسازی و معدنی مبین خبر داد:

مدیرعامل شرکت راهسازی و معدنی مبین با بیان اینکه در حال حاضر سرمایه‌گذارها به دنبال سرمایه‌گذاری در کامودیتی‌های سودآور هستند، مطرح کرد: در مقطع کنونی چشم سرمایه‌گذاران خارجی بیشتر به دنبال مواد معدنی با ارزشی مانند طلا، روی و مس ایران است.
جذابیت طلا، روی و مس ایران برای سرمایه‌گذاران خارجی

بهرام شکوری در گفت‌وگو با معدن‌نامه با بیان این که با گشایش‌ها پس از برجام سبب شده فضا برای سرمایه‌گذاری خارجی‌ها در بخش معدن فراهم شود، اظهار کرد: رفع مشکلات بانکی باعث شده شرکت‌های بزرگ معدنی دنیا برای تزریق سرمایه در بخش معدن و صنایع معدنی ایران ترغیب شوند اگرچه ممکن است برخی فعالیت‌های آنها با توجه به وجود مشکلاتی در مناسبات بانکی با ایران برایشان دشوار باشد.

او افزود: اکنون قانون معادن کشور برای سرمایه‌گذاری در بخش معدن فضای امنی را تعریف کرده که با افزایش سرمایه‌گذاری خارجی این مسیر هموارتر می‌شود. با توجه به هدفگذاری ایران برای توسعه صنایع معدنی کشور تا سال 1404 نیاز به سرمایه‌گذاری بسیاری داریم و برای اجرای برنامه 5 ساله ششم توسعه و دستیابی به اهداف چشم‌انداز 1404، به 250 میلیارد دلار سرمای‌گذاری خارجی نیاز داریم.

رئیس کمیسیون معادن اتاق ایران، با بیان اینکه آینده روشنی در انتظار بخش معدن ایران است، گفت: یکی از اهداف دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن آشنایی قانون معادن کشور به سرمایه‌گذاران خارجی است ضمن اینکه با توجه به کاهش ذخایر مواد معدنی دنیا ایران می‌تواند در زمینه احداث کارخانه‌های فرآوری و تامین مواد اولیه کارخانه‌های دنیا اقدام کند و مسیر سرمایه‌گذاری‌های خارجی را به این سمت سوق دهد.

شکوری ادامه داد: در عصر جدید اقتصادی کشور برای توسعه معادن سرمایه‌گذاری در اکتشافات اولویت اصلی را دارد زیرا تاکنون برای توسعه اکتشافات اقدامات گسترده‌ای صورت نگرفته است. به همین دلیل باید برای رونق معدنکاری و توسعه معادن کشور سرمایه‌ خارجی بسیاری جذب شود ضمن اینکه بود تدوین استراتژی آب به صورت کارشناسی باید در اولویت قرار گیرد چرا که می‌توان با سیاست‌های مناسب و استفاده از آب‌شیرین‌کن‌ها، آب را دوباره وارد چرخه کارخانه‌ها کرد. یکی از پیگیری‌های کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران همین موضوع است چرا که بهتر است تمام تلاش‌مان را در جذب سرمایه برای تامین مواد اولیه کارخانه‌ها داشته باشیم.

رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر سرمایه‌گذارها به دنبال سرمایه‌گذاری در کامودیتی‌های سودآور هستند و تمایل بیشتری به فعالیت اقتصادی در زمینه کانی‌های با ارزش دارند، در مقطع کنونی چشم سرمایه‌گذاران خارجی بیشتر به دنبال مواد معدنی با ارزشی مانند طلا، روی و مس است زیرا این مواد معدنی که ایران هم از آن برخوردار است، جاذبه‌های بیشتری برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی دنیا دارد. 



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین