سه شنبه 1 خرداد 1403 شمسی /5/21/2024 9:05:20 PM
رییس خانه معدن ایران در گفت و گو بلومبرگ اعلام کرد:

معدن نامه: رئیس خانه معدن ایران در گفت و گو با نشریه بلومبرگ با معرفی قانون معدان از مالکیت صددرصدی سرمایه گذاران خارجی در معادن اکتشافی ایران خبر داد.
مالکیت صددرصدی برای سرمایه گذاران خارجی در بخش معدن

به گزارش معدن نامه محمدرضا بهرامن که در نمایشگاه معدنی دوبی به سر می برد به خبرنگار بلومبرگ گفت: بخش خصوصی صنعت معدنکاری ایران، امروز از توانمندی نسبتا بالایی برخوردار بوده و آمادگی آن را دارد، تا در تمام زمینه ها با سرمایه گذاران خارجی نسبت به ارتقا تکنولوژی با هدف کسب بازارهای جدید برای تولیدات خود در هر زمینه مشارکت داشته باشد.

رئیس خانه معدن ایران افزود: صنعت معدنکاری طی ده سال گذشته در جهان با روش های نوینی مواجه شده که جایگزین روش های پیشین شده است.

او گفت: ایران تا سال 2035 فرصت افزودن یک تریلیون دلار به تولید ناخالص داخلی کشورش رادارد که مستلزم سرمایبه گذاری تجمعی حدود3/5 تریلیون دلار است و حداقل یک سوم آن از محل سرمایه گذاری خارجی است که در این میان بخش معدن و صنایع معدنی جزو چهار موتور اصلی محرک اقتصاد ایران معرفی شده است و خلاف بخش نفت و گاز، خارجی ها می توانند 100درصد مالکیت حقوق اکتشاف معدنی را داشته باشند.

بهرامن افزود: دولت ایران به دنبال استفاده از بخش معدن برای تقویت بخش خصوصی و افزایش فعالیت اقتصادی در مناطق کمتر توسعه یافته است. مناطق معدنی ایران در سرتا سر ایران درطول یک کمربند عریض بین اذربایجان شرقی در شمال و بلوچستان در جنوب شرقی توزیع شده است.



منبع: معدن نامه

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین