شنبه 29 ارديبهشت 1403 شمسی /5/18/2024 7:54:36 AM
معدن‌نامه گزارش می‌دهد:

متال بولتن در گزارش اخیر خود قیمت سنگ‌آهن ایران را همانند هفته گذشته 52 دلار و 98 سنت اعلام کرد. 
قیمت سنگ‌آهن ایران نزدیک 53 دلار ایستاد

به گزارش معدن‌نامه، بر اساس اعلام متال بولتن شاخص قیمت سنگ‌آهن‌ ریزدانه با عیار 60 درصد ایران برای تحویل در بندر کینگ‌دائو چین باری دیگر این هفته 52.98 سنت مشخص شده است. اگرچه شاخص سنگ‌آهن ایران از ماه‌های قبل دوری از کانال 60 دلاری را تجربه کرده بود اما روند این هفته قیمت سنگ‌آهن نشان می‌دهد قیمت سنگ‌آهن ایران در بازار به ثبات رسیده است.

طی سال‌های اخیر با کاهش قیمت جهانی سنگ‌آهن و اشباع فولادسازی چین از کشور معدن‌خیز استرالیا، صادرات ایران افت قابل توجهی کرد. از آنجایی که عمده‌ترین میزان صادرات سنگ‌آهن ایران به چین بود، بهره‌برداران معادن سنگ‌آهن امید خود را به این بازار از دست دادند.

این در حالی است که سیاستگذاری ایران در خصوص حقوق دولتی و بهره مالکانه فعالان این عرصه را غافلگیر کرد. اگرچه در این مقطع سنگ‌آهنی‌ها به سمت دپوی محصولات‌شان ترغیب شدند و رکود در این صنعت تشدید شد، اما تا حدود 20 تا 30 درصد حقوق دولتی کاهش یافت که این مقدار برای فعالان عرصه سنگ‌آهن دیگر رقم منطقی محسوب نمی‌شد.

در حالی که تقاضاها برای سنگ آهن کاهش پیدا کرده و عرضه آن افزایش یافته، تحلیلگران بازار معتقدند نمی‌توان پیش‌بینی از بازار سنگ آهن در سال 95 داشت زیرا همچنان قیمت محصولات معدنی دچار نوسان می‌شود و افزایش یا کاهش سنگ‌آهن و فولاد مقطعی خواهد بود. 



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین