شنبه 29 ارديبهشت 1403 شمسی /5/18/2024 9:18:54 AM
معدن‌نامه گزارش می‌دهد:

متال بولتن در گزارش اخیر خود قیمت سنگ‌آهن ایران را با کاهش یک دلار و 36 سنتی، 52.98 دلار اعلام کرد. 
بازار سنگ آهن فعلا در سرازیری/سقوط 1.36 دلاری سنگ‌آهن ایران در بازار

به گزارش معدن‌نامه، بر اساس اعلام متال بولتن شاخص قیمت سنگ‌آهن‌ ریزدانه با عیار 60 درصد ایران برای تحویل در بندر کینگ‌دائو چین این هفته 52.98 سنت است. اگرچه شاخص سنگ‌آهن ایران از هفته‌های گذشته دوری از کانال 60 دلاری را تجربه کرده بود اما روند این هفته قیمت سنگ‌آهن نشان می‌دهد سنگ‌آهن ایران باری دیگر با موج نزولی قیمت مواجه شده است.

کاهش تقاضا در حوزه سنگ‌آهن به دلیل رکود ایجاد شده در بازار فولاد توانسته مازاد تولید را برای فعالان سنگ‌آهنی به همراه داشته باشد. زنجیره مصرف در این حوزه نشان می‌دهد خواب زمستانی بازار مسکن و توقف پروژه‌های عمرانی توانست کمبود نقدینگی را برای فعالان فولادی به همراه بیاورد.

کارشناسان معتقدند این کمبود نقدینگی زمان پرداخت مبالغ خرید به سنگ‌آهنی‌ها را به تعویق انداخته از سویی رخ دادن این اتفاق در بازار مسکن چندین بخش را تحت تاثیر خود قرار داده است.

با این حال برخی مدیران داخلی صنعت سنگ‌آهن کشور معتقدند روند تغییرات در نمودار قیمتی سنگ‌آهن مبنی بر این است که تا پایان سال نباید منتظر اتفاق خاصی در این بازار بود. ضمن اینکه انجمن سنگ‌آهن ایران پیش‌بینی کرده امسال رشد و افت قیمت ناگهانی در بازار سنگ‌آهن نخواهیم داشت. از این رو انتظار می‌رود تا پایان امسال سنگ‌آهن داخلی بیشتری فروخته شود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین