چهارشنبه 2 خرداد 1403 شمسی /5/22/2024 3:14:27 AM
فریال مستوفی:

 رئیس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در پاسخ به سوالی درباره چگونگی روند پروژه های فولادی که با فاینانس چینی ها در ایران اجرایی می شد، به بیرونیت گفت: با شیوع کرونا پروژه های فولادی که چینی ها در ایران فاینانس کرده اند، متوقف نشده، اما به دلیل مشکلاتی که در رفت و آمدها به وجود آمده و ریسک بیماری که در سفر هست به حالت معلق مانده است. 
کرونا روندفاینانس چینی ها را کند کرده است
فریال مستوفی در گفت‌وگو با بیرونیت مطرح کرد: اموری که بتوان از طریق ارتباطات اینترنتی انجام داد، همچنان پیش می رود اما روند کار در کل کند شده و امکان حضور در محل پروژه ها برای کارشناسان خارجی وجود ندارد. 
مستوفی درباره تبعات ورود معدنکاران سنگ آهن به فولادسازی توضیح داد: اینکه یک شرکت تمام زنجیره تولید محصولات فولادی را خود در اختیار داشته باشد، اتفاق بدی نیست اما مساله آن است که معادن در نقاط دوردست قرار گرفته اند و واحدهای فولادساز باید در جوار ذخایر آبی بنا شود. اقتضائات این دو بخش با یکدیگر متفاوت است و نیاز به مدیریت قدرتمندی دارد.  
مستوفی افزود: اما اگر این اتفاق بیفتد و مجموعه ای بتواند سراسر زنجیره را در خود جای دهد، به باور من اتفاق خوبی قلمداد می شود.  فولادساز می تواند مواد اولیه موردنیازش را تامین کند و جنگی که الان بر سر قیمت سنگ آهن و فولاد و محصولات زنجیره اتفاق افتاده، از بین می رود. 


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین