چهارشنبه 2 خرداد 1403 شمسی /5/22/2024 4:33:09 AM
رئیس‌جمهور: سهام سازمان توسعه به بورس بیاید

رئیس جمهوری به رغم مخالفت کارشناسان و فعالان بخش معدن خواستار واگذاری سازمان توسعه و نوسازی معادن شده است. 
اصرار روحانی به واگذاری ایمیدرو
در حالی که اغلب کارشناسان و فعالان بخش معدن مخالفت خود را با واگذاری ایمیدرو اعلام کرده‌اند و این اقدام را خلاف اساسنامه سازمان توسعه می‌دانند رئیس جمهور بر عرضه سهام این سازمان در بورس تاکید کرد. 
به گزارش بیرونیت، حسن روحانی در مراسم افتتاحیه ۴ طرح مسی خاتون آباد کرمان با اشاره به نقش معدن در اقتصاد اظهار کرد: امسال، سال جهش تولید است. جهش تولید به معنای این است که اگر تولید سال‌های گذشته ما هرچه بوده، امسال شاهد یک حرکت بیشتر و حرکت سریع‌تری باشیم. این که مقام معظم رهبری بر مساله تولید امسال بیش از همیشه تاکید کردند، به این دلیل است که با توجه به شرایطی که ما داریم، هم تحریم و هم کرونا، برای اینکه اوضاع کشورمان بتواند پیش برود، مردم به نیازمندی هایشان برسند، بتوانیم به جایگاه صادراتیمان برسیم، راهی جز تولید نداریم و باید تولید را گسترش دهیم. 
او ادامه داد: تولید و صادرات نقش مهمی در اشتغالزایی دارد و دولت یکی از سرمایه‌هایی که برای رشد و اشتغالزایی در اختیار دارد، معدن است. معادن بزرگی در کشور ما وجود دارد. این معادن باید مورد بهره برداری قرار گیرد. حالا بعضی معادن استفاده از آن آسان است و می‌توان یک مجوز برای آن داد و سرمایه‌گذاری در آن را شروع کرد. به طور مثال برای معدن شن و ماسه،  آهک و گچ است که روند کار خیلی پیچیده نیست.
روحانی افزود: بخش‌های خصوصی ما به آسانی می‌توانند از پس این معادن بربیایند و محصولات را در اختیار مردم قرار دهند. بنابراین امسال که سال جهش تولید است، معدن بهترین فرصت را برای نقش‌آفرینی در اقتصاد دارد. باید هم در اکتشاف، هم در واگذار کردن پهنه‌های معدنی به بخش خصوصی، بازارهای صادراتی و جلوگیری از خام فروشی حرکت بسیار خوب و مثبتی داشته باشیم.
او ادامه داد: من توصیه‌ام به ایمیدرو که قبلا هم در دولت تاکید کردم این است که سهام ایمیدرو در بورس واگذار شود و به مردم ارائه شود. بورس ما استعداد بسیار زیادی دارد. آنچه که امروز در بورس تهران ما مشاهده می کنیم رقمش خوشبختانه رقم قابل ملاحظه‌ای است و سرمایه قابل ملاحظه‌ای محسوب می‌شود‌. اگر تلاش کنیم ما این بورس را می توانیم به چندین برابر برسانیم. بورس وقتی زنده است که ما سهام نو و سهام جدید را عرضه کنیم.
روحانی تصریح کرد: گردش سهام در بورس  خوب است و ماموریت بورس همین است. اما زنده ماندن بورس و تحرک جدید در بورس نیازمند این است که ما سهام جدید را  در بورس عرضه کنیم. خداروشکر امسال دو سه قدم خوب در این زمینه برداشته شده و سهام عدالت هم انشاالله در بورس می‌آید و عرضه می شود.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: خوشحالم در دولت یازدهم و دولت دوازدهم در زمینه اکتشافات اقدامات گسترده‌ای انجام شده و رقم حاصل شده چندین برابر آن میزان اکتشافی است که در طول تاریخ ایران انجام شده است.


نمایش ساده


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین