جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 4:45:03 PM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:55316
  • زمان انتشار:چهارشنبه 12 بهمن 1401-9:10
  • کاربر:

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت: فولاد خوزستان ۶۷۰ هزار تن از تولید خود به ارزش ۱۲ هزار میلیارد تومان از فروش و ۴ هزار میلیارد تومان از سود خود را به واسطه محدودیت های برق از دست داد.
خسارتی که محدودیت‌های برق به شرکت فولاد خوزستان زد

به گزارش بیرونیت به نقل از دنیای معدن، امین ابراهیمی در نخستین همایش ارزیابی عملکرد مجتمع های هفتگانه فولادی کشور که امروز ۱۱ بهمن ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: مجموعه فولاد خوزستان با ظرفیت نزدیک به ۱۶ هزار نفر پرسنل و تولید حدود ۳.۸ میلیون تن جایگاه دوم را در تولید فولاد کشور دارد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: صنعت فولاد در شرایط فعلی دچار چالش های بسیار جدی شده است. این مسائل در مقطعی تهدید بود اما اکنون به چالش تبدیل شده اند و ادامه داشتن این مساله در سال های آینده صنعت فولاد را با بحران مواجه خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت: مهمترین چالشی که این روزها صنعت فولاد را با مشکل مواجه کرده است بحث انرژی است. این مساله در تابستان در حوزه برق و در زمستان در حوزه گاز رقم می خورد. صنعت فولاد حدود ۱۰ درصد از مصرف برق کشور را به خود اختصاص داده است اما بیشترین محدودیت ها برای مجموعه های فولادی است.

ابراهیمی عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰ به واسطه محدودیت های برق عددی حدود ۱۲ میلیون تن تولید فولاد از دست رفت که ارزشی حدود ۶ میلیارد دلار داشت. فولاد خوزستان نیز ۶۷۰ هزار تن تولید به ارزش ۱۲ هزار میلیارد تومان از فروش و ۴ هزار میلیارد تومان از سود خود را به واسطه محدودیت های برق از دست داد.

وی افزود: میزان مصرف گاز توسط صنعت فولاد در کشور عددی بین ۵ تا ۶ درصد از کل مصرف کشور است اما با توجه به وضعیتی که در بحث استخراج گاز در کشور وجود دارد اگر مصرف بخش خانگی حدود ۱۰ درصد افزایش یابد، صنعت با بحران جدی مواجه خواهد شد و حتی احتمال تعطیلی صنایع وجود دارد.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان با بیان اینکه گاز در صنعت فولاد نه نقش خوراک دارد و نه نقش سوخت بلکه به عنوان تکنولوژی تولید است، خاطرنشان کرد: اگر در مصرف گاز بخش خانگی حدود ۱۰ درصد بهینه سازی و صرفه جویی شود به همین میزان می توان در کشور صنعت ایجاد کرد تا بتوانند به تولید بپردازند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین