شنبه 1 ارديبهشت 1403 شمسی /4/20/2024 1:22:18 PM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:51257
  • زمان انتشار:چهارشنبه 16 آذر 1401-12:18
  • کاربر:

فرماندار عنبرآباد از آغاز به کار شهرک صنعتی شماره ۲ با اعتباری معادل ۵۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: با راه اندازی معدن مس کرور زمینه اشتغال برای ۶۰۰۰ نفر فراهم می شود.
راه‌اندازی معدن مس کرور با ایجاد اشتغال برای ۶۰۰۰ نفر در عنبرآباد

به گزارش بیرونیت به نقل از ایرنا، یزدان افشاری پور ۱۵ آذرماه در آیین تکریم و معارفه بخشدار جبالبارز جنوبی با اشاره به اهتمام دولت در راستای حل مشکلات در مناطق محروم گفت: مسئولین در نظام جمهوری اسلامی باید پاسخگو به مردم باشند و در جهت محقق شدن چشم انداز و اهداف دولت باید به صورت شبانه روزی در کنار مردم تلاش کنند.

فرماندار عنبرآباد با اشاره به اهمیت همراه بودن مردم با مسئولین گفت: مسئولین بدون همراهی مردم موفق نخواهند بود لذا مردم باید در صحنه حضور داشته باشند.

افشاری پور از شهرستان عنبرآباد به عنوان بهشت معادن یاد کرد و افزود: اما متاسفانه غفلت هایی صورت گرفته و از این معادن جهت توسعه شهرستان و حل مشکلات استفاده ای نشده است.

وی از آغاز عملیات اجرایی پروژه فاز دوم راه دسترسی به معدن مس کرور با اعتبار ۱۷۰۰ میلیارد تومان خبر داد و افزود: این پروژه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید و با راه‌اندازی این معدن برای ۶۰۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد شد و انقلابی در حوزه اشتغال در جنوب کرمان است.

فرماندار عنبرآباد از راه اندازی کارخانه سیمان خبر داد و گفت: سرمایه گذار جدید کارخانه سیمان عنبرآباد مشخص شده و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی پروژه شهرک صنعتی شماره ۲ عنبرآباد را با اعتبار اولیه ۵۰ میلیارد تومان از دیگر طرح هایی برشمرد که به‌زودی در میثم آباد شروع به کار خواهد کرد.

افشاری پور با اشاره به ظرفیت های عظیم بخش جبالبارز جنوبی گفت: در حوزه های گردشگری، معادن و کشاورزی ظرفیت های عظیمی در بخش جبالبارز از جمله مرتفع ترین آبشار خاورمیانه وجود دارد که متاسفانه ناشناخته باقی مانده است.

وی اصلی ترین مشکل جبالبارز جنوبی را در حوزه راه دانست و گفت: اعتبار قابل توجهی در خصوص راه ها در بخش جبالبارز اختصاص داده ایم که امیدواریم فصلی نو در حوزه راه های ارتباطی در این بخش رقم بخورد.

فرماندار عنبرآباد با اشاره به نگاه ویژه دولت در محرومیت زدایی از مناطق دور افتاده گفت: سفر ریاست جمهوری به روستای تنگشاه بخش جبالبارز جنوبی نشان از اوج محرومیت این بخش دارد و در همین راستا دهستان نرگستان کانون محرومیت در جنوب استان شناخته شد که باید در رفع این محرومیت با تمام توان تلاش کنیم.

وی افزود: دستور کار دولت فراهم کردن زیرساخت ها برای توسعه است لذا در همین راستا باید در جهت فعال کردن معادن و رونق کشاورزی تلاش کنیم تا شاهد مهاجرت معکوس مردم از حاشیه شهر و بازگشت به روستا باشیم.

افشاری پور با اشاره به عقب افتادگی در توسعه بخش جبالبارز جنوبی گفت: دعواهای سیاسی جز ضرر چیزی برای مردم ندارد لذا باید دست در دست هم برای توسعه شهرستان تلاش کنیم.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین