جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 2:08:00 PM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:51240
  • زمان انتشار:سه شنبه 15 آذر 1401-10:50
  • کاربر:
معاون وزیر صمت:

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، ایمنی کار را جزو خطوط قرمز ایمیدرو در شرکت‌های وابسته و تابعه برشمرد که باید روزانه از سوی مدیران رصد شود.
ایمنی کار جزو خطوط قرمز ایمیدرو در شرکت‌های وابسته و تابعه است

به گزارش بیرونیت به نقل از ایرنا، «وجیه‌اله جعفری» امروز (سه‌شنبه) در همایش ششمین دوره ممیزی عملکرد HSC مدیران در محل ایمیدرو افزود: موضوعات ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSC) جزو مقوله‌های مهم در کار است و مدیران مجتمع‌ها و شرکت‌ها باید پاسخگوی شرایط یاد شده در معادن و مناطق خود باشند.

رییس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد: در این زمینه نقاط ضعف موجود باید اصلاح شده و جدی گرفته شود.

در این مراسم معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی ایمیدرو اظهار داشت: امسال ممیزی عملکرد HSC شرکت‌ها شاخص‌محور بود و بر اساس اهمیت شاخص‌های مختلف وزن‌دهی شد.

«امیر خرمی‌شاد» خاطرنشان کرد: وضعیت ممیزی در سال جاری در مجموع نسبت به سال گذشته رو به رشد بوده و سبب شناسایی نقاط ضعف و قوت موجود می‌شود.

وی از تذکر ویژه به مدیرانی که ممیزی HSCشان نامناسب و رو به نزول بوده خبر داد و تصریح کرد: عدم توجه به این موارد خطیر در برخی موارد خسارت‌های جبران‌ناپذیری گاهی به قیمت از هم‌پاشیدگی خانواده‌ها به دنبال داشته است.

خرمی‌شاد تاکید کرد: Hsc فقط مربوط به یک واحد سازمانی نیست، بلکه همه افرادی که در یک مجموعه کار می‌کنند از مدیر تا پرسنل در این زمینه مسوولیت دارند.

وی ادامه‌داد: اگر آموزش لازم در این زمینه‌ها به پرسنل داده نشود، نمی‌توان انتظار اثربخشی لازم را داشت.

این مسوول ایمیدرو اظهار داشت: باید در فعالیت‌های زیان‌آور عملکرد به‌گونه‌ای باشد که آلایندگی و زیان آوری به حداقل برسد و خروجی این قبیل همایش‌ها، کاهش آلایندگی‌ها و حرکت به سمت آلایندگی صفر باشد.

به گزارش ایرنا، در همایش ششمین دوره ممیزی عملکرد HSC مدیران ایمیدرو ۵۲ واحد مورد ممیزی قرار گرفتند و با مشارکت ۶۱ ممیز و سرممیز، بیش از ۲ هزار و ۱۶ نفر- ساعت کار انجام شد.

۲۱ واحد (معادل ۴۴ درصد واحدها) رشد مستمر در شاخص‌های Hsc در چهار دوره پیاپی به ثبت رساندند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین