چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 شمسی /4/24/2024 7:21:02 AM
رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد:

رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد گفت: برای اولین بار قیمت هر گرم طلا امروز رکورد را شکسته و به یک میلیون و ۵۳۷ هزار تومان رسیده است.
برای اولین بار رکورد قیمت هر گرم طلا شکسته شد

به گزارش بیرونیت به نقل از دنیای معدن، یوسف تقی زادگان، شب گذشته ۶ آذرماه، در نشست خبری به مناسبت اختتامیه بزرگترین مسابقه طلا و جواهر کشور مقارن با هشتمین نمایشگاه بین المللی طلا، جواهر، نقره و گوهرسنگ ها در مشهد که در هتل سی نور برگزار شد، اظهار کرد: تلاش می شود تا هشتمین نمایشگاه بین المللی طلا، جواهر و نقره مشهد در ۲۹ آذر ماه امسال به بهترین حال ممکن برگزار شود، زیرا شهر مشهد پایتخت معنوی ایران است.

وی درباره تولیدات در صنف طلا و جواهر مشهد افزود: باید مشکلات این صنف برطرف شده و جمعیت سازنده این صنف رشد نماید.

رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد با بیان اینکه صنعت جواهرسازی باید رونق بیشتری پیدا کند، ادامه داد: همزمان با برگزاری این نمایشگاه برای اولین بار بزرگترین مسابقه طلا و جواهر کشور در مشهد برگزار می شود. در این مسابقه ۱۰۰۰ طراح شرکت کرده و طرح به دبیرخانه ارسال کرده اند که از میان آن ها از ۱۰ نفر تقدیر خواهد شد. در روزای ابتدایی نمایشگاه جوایز اعطا می شود. به نفر اول این مسابقه ۶۰ میلیون تومان جایزه به همراه سفر به هنگ کنگ، نفر دوم ۳۰ میلیون تومان، نفر سوم ۱۵ میلیون تومان و از نفر ۴ تا ۱۰ نفری ۴ میلیون تومان تعلق خواهد گرفت.

تقی زادگان درباره افزایش قیمت طلا بیان کرد : هر قدر که قیمت طلا افزایش یابد بازار با رکود مواجه می شود و خریداران کاهش پیدا می کنند. طلا کالای سرمایه ای بوده و کالای مصرفی نیست. بازار اکنون راکد است. در گذشته قیمت هر گرم طلا تا یک میلیون و ۵۳۶ هزار تومان رسیده، اما برای اولین بار قیمت هر گرم طلا امروز رکورد را شکسته و به یک میلیون و ۵۳۷ هزار تومان رسیده است. طلا و ارز در کشور ا با هم به صورت مستقیم به یک نسبت بالا می رود در حالی که در کشورهای اروپایی برعکس است یعنی وقتی انس بالا می رود ارزش دلار کاهش پیدا می کند و بالعکس. در کشور ما اگر طلا و ارز به یک نسبت بالا نرود، قاچاق ایجاد می شود.

تقی زادگان درباره واردات طلا به کشور بیان کرد: مشکلات زیادی دراین خصوص داشتیم که خوشبختانه این مشکل حل شده و از ابتدای شهریور ماه سال جاری واردات شمش ازاد شده است، اما در زمینه خروج طلا از کشور مشکلات داریم. کشور ترکیه وارد کننده مصنوعات طلا از ایران بود اما امروز صادر کننده به کشورهای حاشیه خلیج فارس شده است.

وی درباره حمل چمدانی نقره گفت: این مساله ابلاغ شده و هر مسافر می تواند تا ۳ کیلو نقره با خود حمل کند.

در ادامه محمود بندرچی، مجری برگزاری هشتمین نمایشگاه بین المللی طلا، جواهر، نقره و گوهرسنگ ها در مشهد اظهار کرد: امید است با کمک یکدیگر نمایشگاه به گونه ای برگزار شود که در شأن استان و مشهد مقدس باشد. باید کمک کنیم تا این رویداد بازتاب خوبی داشته باشد. هشتمین نمایشگاه بین المللی طلا، جواهر، نقره و گوهرسنگ ها در مشهد جزو نمایشگاه های شاخص کشور است و امید است به این نمایشگاه وسعت دهیم.

پیش بینی حضور بالغ بر ۱۵۰ برند در هشتمین نمایشگاه بین المللی طلا، جواهر، نقره و گوهرسنگ ها در مشهد

وی افزود: در نمایشگاه بین المللی طلا، جواهر، نقره و گوهرسنگ ها در مشهد طی سال قبل ۱۰۰ غرفه وجود داشت و شرکت کنندگانی از کشورهای ترکیه، چین و... نیز در آن حضور داشتند. این نمایشگاه تمام گروه های کالایی را در برمی گرفت. در سال جاری نیز در هشتمین نمایشگاه بین المللی طلا، جواهر، نقره و گوهرسنگ ها همه گروه های کالایی و زنجیره ارزش از جمله ماشین آلات، نقره، طلا، گوهرسنگ ها و مجموعه هایی که به این صنعت مربوط می شود از جمله صندوق های بیمه، شیشه های ضد سرقت و ... حضور دارند. پیش بینی می شود بالغ بر ۱۵۰ برند در این نمایشگاه حضور پیدا کنند؛ بازار هدف ما در این نمایشگاه سازندگان طلا و جواهر است.

گردش مالی صنعت طلا و جواهر، نقره و گوهرسنگ ها در دنیا بالای ۱۰۰۰ میلیارد دلار است

مجری برگزاری هشتمین نمایشگاه بین المللی طلا، جواهر و نقره مشهد تصریح کرد: صنعت طلا و جواهر، نقره و گوهرسنگ ها در تجارت جهانی جزو اولین بخش های تجارت قانونی دنیا است و گردش مالی در این زمینه بالای ۱۰۰۰ میلیارد دلار است، اما سهم کشور ما از این صادارت یک دهم درصد هم نیست. اگر دولت اجازه دهد این صنعت در زمینه خود حرکت کند نیاز به صادارت هیچ چیز نداریم. صنعت طلا و جواهر صنعت سبز بوده و میزان اشتغالزایی بالایی دارد. نگاه به این صنعت نگاه لوکس است و اجازه حرکت به این صنعت داده نمی شود.

هشتمین نمایشگاه بین المللی طلا، جواهر، نقره و گوهرسنگ ها در مشهد ۲۹ آذر لغایت ۲ دی ماه برگزار خواهد شد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین