جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 8:38:01 AM
  • گروه مطلب:| گزارش| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:48281
  • زمان انتشار:پنجشنبه 31 شهريور 1401-7:41
  • کاربر:

احتمال کاهش تولید زغال‌‌‌سنگ در چین به دلیل افزایش نظارت‌‌‌های ایمنی در معادن این کشور باعث شد تا بهای زغال‌‌‌سنگ داخلی و وارداتی به چین افزایش یابد. 
نظارت ایمنی در معادن زغال‌‌‌سنگ را گران کرد

در عین حال، این رشد نرخ از افزایش بهای زغال‌‌‌سنگ فوب استرالیا حمایت کرد. به گزارش «اکوایران»، در شرایطی که فعالان بازار چشم‌‌‌انتظار نتیجه جلسه فدرال‌رزرو و تصمیم‌گیری در خصوص نرخ بهره بودند، بهای سنگ‌‌‌آهن دریایی آسیا عقبگرد کرد.

در حالی که قرار بود اعضای فدرال‌رزرو روزهای سه‌‌‌شنبه و چهارشنبه ۲۰ و ۲۱سپتامبر دور هم جمع شوند و برای نرخ بهره در آمریکا تصمیم بگیرند، اغلب فعالان بازار ترجیح دادند که تا مشخص شدن نتیجه این جلسه خریدهای خود را به تعویق بیندازند؛ موضوعی که به کاهش بهای سنگ‌‌‌آهن منجر شد. در عین حال که همچنان تمایل به خرید برای محموله‌‌‌های سنگ‌‌‌آهن با عیار متوسط از سوی چینی‌‌‌ها بیشتر می‌شود، خریداران به دنبال سنگ‌آهن ارزان هستند؛ چیزی که حاشیه سود آنها را افزایش می‌دهد. بنا به گفته یکی از فعالان بازار، احتمالا حاشیه سود فولادسازی و فروش سنگ‌‌‌آهن تا پایان امسال وضعیت بهتری پیدا نمی‌کند؛ چرا که بازار با برتری عرضه نسبت به تقاضا روبه‌روست.

زغال گران می‌شود
در دومین روز از هفته جاری، بهای زغال‌‌‌سنگ آسیا فوب استرالیا و سی‌‌‌اف‌‌‌آر چین افزایشی شد. به این ترتیب پلتس پریمیوم زغال‌‌‌سنگ کک‌‌‌شوی آسیا فوب استرالیا را با رشد نرخ ۶دلاری به ازای هر تن برابر ۲۵۶دلار و ۵۰سنت ارزیابی کرد. احتمال رشد تقاضا برای زغال‌‌‌سنگ از سوی چین عامل این رشد قیمتی بود. در عین حال، فعالان بازار از فروش زغال‌‌‌سنگ کک‌‌‌شوی متوسط فوب استرالیا با نرخی در محدوده ۲۵۳ تا ۲۵۷دلار به ازای هر تن خبر دادند. پلتس، پریمیوم زغال‌‌‌سنگ کک‌‌‌شوی سی‌‌‌اف‌‌‌آر چین را نیز در روز سه‌‌‌شنبه ۲۰سپتامبر با رشد نرخ ۳دلاری برابر ۳۰۰دلار به‌ازای هر تن ارزیابی کرد. افزایش بهای زغال‌‌‌سنگ داخلی در چین عامل این رشد قیمتی بود. افزایش سختگیری‌‌‌های ایمنی در معادن زغال‌‌‌سنگ چین باعث کاهش تولید این محصول در زمستان شده است که این موضوع می‌‌‌تواند زمینه رشد نرخ را در این بازار مهیا کند.

بن‌‌‌بست معاملاتی قراضه
پلتس در گزارش روزانه خود از بازار آهن و فولاد، نرخ قراضه وارداتی به ترکیه در روز سه‌‌‌شنبه ۲۰سپتامبر را برابر ۳۴۹دلار به‌ازای هر تن ارزیابی کرد. از میزان واردات قراضه به ترکیه کاسته شده؛ چرا که ریسک‌‌‌پذیری خریداران کاهش یافته است و متقاضیان قراضه ترجیح می‌دهند خریدهای خود را تا مشخص‌شدن نتیجه به تعویق بیندازند. در عین حال فروشندگان نیز از ارائه تخفیف بیشتر برای فروش محصولشان خودداری کرده‌اند. به این ترتیب، این بازار با بن‌بست معاملاتی مواجه شده است. نرخ قراضه وارداتی به ترکیه ظرف سه‌هفته سپری‌شده از سپتامبر حدود ۵۰دلار به‌ازای هر تن کاهش داشته است و فروشندگان قراضه بر این باورند که این قیمت، کف نرخ فروش این محصول است و حاضر به ارائه تخفیف بیشتر نیستند.
منبع: دنیای اقتصاد



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین