شنبه 1 ارديبهشت 1403 شمسی /4/20/2024 1:33:19 AM
نماینده میامی و شاهرود در مجلس: اجازه برداشت یک کیلو بوکسیت را هم نمی دهیم

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه حتی اجازه برداشت یک کیلو بوکسیت هم از کوه شاهوار را نمی‌دهیم، گفت: ذخایر زیستی شاهوار باید برای آیندگان به امانت بماند.
حبس معدن در شاهوار

به گزارش بیرونیت، علی اصغر خانی با بیان اینکه بر اساس اختیاراتی که داریم از شاهوار دفاع خواهیم کرد حتی اگر چند نفر در مجلس و دولت ناراحت شوند، ابراز داشت: خواست مردم شاهرود و میامی در اولویت است. درست که قانون تصویب شده کل کشور را می‌بیند اما آنجا که پای منافع این دو در میان باشد فقط منافع شهرستان را می‌بینیم.

خانی با بیان اینکه ظالمانه‌ترین برخورد نسبت به معادن شاهرود و میامی شده است، ابراز داشت: بیش از ۱۰۰ معدن در این دو شهرستان وجود دارد که همه را می‌برند؛ از این بدتر، خرابه‌ها برای ما ولی سکه، دلار و صادرات ارزی آن برای افراد دیگر است. 

وی افزود: در میان این معادن حتی یک ریال هم از سهم دو درصد برداشت معادن که باید به روستاهای محل برداشت تعلق بگیرد، داده نشده است؛ در معدن عباس آباد با کمبود آب شرب مواجه هستیم و سوال مان این است که به چه حقی معدن فرومد به فردی در کرمان داده شده و هیچ نظارتی هم صورت نگرفته است.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه پیرامون معادن این دو شهرستان نباید بدون هماهنگی در آنها اتفاقی رخ دهد، ابراز داشت: اگر ۱۰ کارخانه فرآوری هم در شاهوار ایجاد شود برای حفظ امانت آیندگان نخواهیم گذاشت به منابع ما دست درازی شود. وی تصریح کرد: اجازه نخواهیم داد حتی یک کیلو هم از شاهرود برده شود.

وی ضمن ابراز تأسف برای اظهار نظر دانشگاه صنعتی شاهرود مبنی بر اینکه معدن هیچ ضرری برای آب شاهوار ندارد، افزود: این اظهار نظر چه کسی و با چه دلایلی آورده که به منابع آبی ضربه وارد نمی‌شود! مگر شاهوار رگ حیاتی منابع آبی نیست؟ لذا باید با این گونه اقدامات برخورد شود.

مجوز غیرقانونی معدن بوکسیت تاش

عضو خانه ملت با بیان اینکه اصل ارائه مجوز به فعالیت معدن بوکسیت تاش خلاف بوده است، ابراز داشت: در دیدار با وزیر کار و صمت نیز بر اینکه معدن بوکسیت تاش باید تعطیل شود، تاکید شده است؛ حتی اگر کسی بخواهد با دلایل مختلف این دو وزیر را هر روز به بازدید در جاجرم ببرد، فعالیت مجدد آن نیز اتفاق نخواهد افتاد.

وی با بیان اینکه در شش الی هفت نقطه این دو شهرستان بوکسیت قابل برداشت وجود دارد، افزود: به عنوان ناظر معادن نخواهیم گذاشت بدون هماهنگی و برنامه‌ریزی فعالیتی در آنها صورت گیرد.

منبع: مهر



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین