شنبه 1 ارديبهشت 1403 شمسی /4/20/2024 3:59:08 AM
وزارت صمت اعلام کرد:

سامانه ثبت و صدور مجوزهای معدنی اعلام کرد: آزادسازی محدوده‌های معدنی، پهنه‌ها و طرح‌های مطالعاتی کشور با 2 هفته تاخیر راس ساعت 11 روز یکشنبه هشتم مهر ماه سال جاری انجام می‌شود.
آزادسازی محدوده های معدنی؛  ساعت 11 یکشنبه 8 مهر ماه

معدن نامه: سامانه ثبت و صدور مجوزهای معدنی اعلام کرد: بنا به درخواست بسیاری از متقاضیان ثبت محدوده در خصوص وجود اختلال در بسترهای اینترنتی برای اتصال به سامانه در برخی استان‌ها و به منظور بررسی و رفع مشکلات فنی موجود، آزادسازی محدوده‌های معدنی، پهنه‌ها و طرح‌های مطالعاتی کشور با 2 هفته تاخیر راس ساعت 11 روز یکشنبه هشتم مهر ماه سال جاری انجام می‌شود.

به گزارش معدن نامه، بر اساس اعلام سامانه کاداستر معدن محدوده‌های مشمول آزادسازی با رنگ قرمز در این سامانه نمایش داده می شوند.

متقاضیان ثبت اجازه برداشت موظف هستند پس ازایجاد حساب کاربری در سامانه کاداستر معدن برای ثبت محدوده به کارشناس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان مربوطه مراجعه و درخواست خود را در دبیرخانه استان ثبت کنند.

متقاضیان ثبت محدوده های اکتشافی موظف هستند، نخست به ایجاد حساب کاربری در سامانه کاداستر معدن اقدام کنند، آنگاه به اخذ گواهی صلاحیت فنی و مالی معتبر از سازمان های نظام مهندسی معدن با امتیاز مورد نیاز مطابق با نوع ماده معدنی مورد درخواست از طریق تکمیل فرم خود ارزیابی در کارتابل حساب کاربری روی آورند و در نهایت با فعال سازی حساب کاربری پس از اخذ گواهی صلاحیت فنی و مالی از نظام مهندسی معدن (فیزیکی و الکترونیکی) با مراجعه به سازمان صنعت،‌معدن و تجارت استان نسبت به تشخیص هویت اقدام کنند.

نکات قابل توجه در ثبت محدوده های معدنی

به گزارش معدن نامه با توجه به مکانیزه شدن اجرای تبصره 2 ماده 5 آئین نامه اجرایی قانون معادن در سامانه کاداستر معادن در زمان ثبت درخواست اکتشافی جدید، تمامی اشخاص حقیقی، فاقد درخواست و پروانه اکتشاف قبلی و دارای حداقل امتیاز لازم متناسب با ماده معدنی مورد درخواست و تمامی اشخاص حقوقی نیز باید دارای ظرفیت باقیمانده متناسب با حداقل امتیاز لازم با توجه به ماده معدنی مورد درخواست باشند.

بنابراین ضروری است تا پیش از برگزاری آزادسازی، تمامی متقاضیان ثبت محدوده نسبت به تکمیل فرم خود ارزیابی الکترونیکی از طریق سامانه کاداستر و اخذ گواهی صلاحیت فنی و مالی جدید و یا انتقال اطلاعات گواهی های صلاحیت فنی و مالی معتبر قبلی خود به سامانه کاداستر از طریق مراجعه به سازمان های نظام مهندسی معدن اطمینان حاصل کنند.

سامانه کاداستر معدن اعلام کرده، شرایط ثبت درخواست صدور پروانه اکتشاف و اعلام بخش آزاد علاوه بر اعمال حریم محدوده‌های معدنی به شرح زیر انجام می‌شود  

1- حداکثر تعداد اضلاع مجاز جهت ثبت درخواست صدور پروانه اکتشاف و اجازه برداشت: 8 ضلع

2- حداقل عرض مجاز ترسیمی در حین ثبت درخواست (جهت پرهیز از ایجاد محدوده‌های میله‌ای ): 150متر

3- حداقل مساحت جهت ثبت درخواست صدور پروانه اکتشاف ، اجازه برداشت ، اعلام بخش آزاد و کاهش محدوده: 30 هزار مترمربع

بنا به اعلام سامانه کاداستر معدن، متقاضیان برای ثبت نام در این سیستم باید ابتدا کلیه مدارک مورد نیاز را به صورت اسکن شده تهیه کنند.

همچنین لازم است، در بخش ثبت نام و دریافت حساب کاربری اطلاعات هویتی (حقیقی یا حقوقی) و اطلاعات بررسی توان فنی و مالی خود را وارد کرده و ثبت نام کنند.

پس از اتمام ثبت نام و دریافت حساب کاربری باید با دردست داشتن مدارک هویتی جهت احراز هویت به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان محدوده مورد درخواست مراجعه کنند چرا که  در غیر اینصورت امکان ثبت درخواست برای آنان فعال نخواهد شد.

همچنین پس از احراز هویت توسط سازمان بخش ثبت محدوده برای متقاضی فعال شده و از طریق ورود اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی، محدوده مورد درخواست را بنام خود ثبت کنند.

از این پس درخواست متقاضی مطابق با قوانین مندرج در قانون اصلاح قانون معادن و آیین نامه اجرایی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مربوطه بررسی شده و در همه مراحل نتایج از طریق سیستم به کارتابل او اطلاع رسانی می شود.

بنا به اعلام سامانه کاداستر معدن، گرفتن حساب کاربری هیچ گونه حقی برای اولیت ثبت محدوده ایجاد نمی کند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین