پنجشنبه 30 فروردين 1403 شمسی /4/18/2024 12:39:59 PM
معاون وزیر صمت اعلام کرد:

معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت دستاوردهای سفر دو روزه خود به افغانستان را تشریح کرد و گفت: مقامات افغانستان مایل به آغاز فعالیت‌ شرکت‌های معدنی ایران در این کشور هستند و قرار است رایزنی‌ها در هفته آتی در لایه کارشناسی و بازدیدهای میدانی ادامه یابد.
حضور معدنی ایران در افغانستان

به گزارش بیرونیت، رضا محتشمی‌پور افزود: در این سفر در خصوص همکاری‌های معدنی و برخی موانع احتمالی که به علت مقررات و برخی تصمیمات دولت افغانستان وجود دارد و همچنین ظرفیت‌هایی که می‌تواند نقاط شروع همکاری معدنی تهران- کابل باشد، گفت‌وگوهای خوبی انجام شد.

وی ادامه داد: شرکت‌های ایرانی ازجمله شرکت‌های بزرگ نسبت به مقوله «تضمین امنیت» افغانستان احتیاط دارند و از طرفی حضور بدون ضابطه شرکت‌های ایرانی در افغانستان موردتوجه است. محتشمی‌پور عنوان کرد: توسعه معادن بزرگ افغانستان در ابتدای راه بوده و باید مقدمات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آن فراهم شود و ما نیز با حضور قوی فرا سرزمینی در حوزه معادن، نسبت به شناسایی ظرفیت‌ها و استفاده از آن حساس هستیم.

معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت در این سفر دو روزه با برخی مسئولان و کارشناسان معدنی کشور افغانستان در شهر کابل دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار با اعضای خانه معدن افغانستان و خانه معدن کابل، وزیر معادن و پترولیوم و معاونان وی، مسئولان وزارت خارجه، رئیس انجمن سنگ‌های قیمتی افغانستان و... از دیگر برنامه‌های این سفر بود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین