جمعه 7 ارديبهشت 1403 شمسی /4/26/2024 2:36:25 AM
جعفر خیرخواهان، اقتصاددان و عضو کیمته اقتصادکلان خانه معدن تشریح کرد:

عضو کمیته اقتصاد کلان خانه معدن ایران از ظرفیت های معدن برای افزایش رشد اقتصادی و اشتغال سخن گفت.
ظرفیت های معدن برای افزایش رشد اقتصادی

جعفر خیرخواهان در گفت و گو با معدن نامه با اشاره به بازدید سال گذشته خود و جمعی از اقتصاددانان از معادن و صنایع معدنی بزرگ استان یزد گفت: این بازدید باعث شد تا اقتصاددانان از نزدیک سرمایه‌گذاری‌های انجام شده و نسبتا متنوع در بخشی از معادن کشور را از نزدیک مشاهده کنند و با  پیشرفت‌های آن آشنا شوند و همچنین از کاستی‌ها یا ضربه‌های واردشده بر این بخش که ناشی از سیاستگذاری‌های نادرست در برخی مقاطع زمانی بوده است آگاهی یابند.

او افزود: در حال حاضر بخش‌های نوآورانه خدماتی و پشتیبانی و بخش‌هایی که با فکر و اندیشه و طراحی محصولات پیچیده سر و کار دارند، می‌توانند پیشران اقتصاد باشند؛ اما بخش معدن هم به‌عنوان یکی از حلقه‌های از زنجیره تامین و پشتیبانی اولیه همچنان مطرح است. برخی از معادن کشور هنوز دست نخورده باقی مانده‌اند که نیاز به اکتشاف و سرمایه‌گذاری برای بهره‌برداری دارند تا به اشتغال‌زایی و درآمدزایی اقتصاد کشور کمک کنند.

خیرخواهان با اشاره به نقش معدن در تولید اشتغال و رشد اقتصادی پایدار گفت: باید قوانین و مقررات قدیمی و ناکارا و همچنین ابهامات در مسائل حقوقی مربوط به حریم‌ها و مالکیت‌ها در مورد معادن به گونه‌ای اصلاح و برطرف شود که اشتیاق بخش خصوصی را برای نگاه بلندمدت داشتن به سرمایه معادن و سرمایه‌گذاری‌های ماندگار و به همراه ملاحظات معقول زیست محیطی به‌همراه داشته باشد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین