پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 شمسی /4/25/2024 11:05:21 PM
فرمانده قرارگاه خاتم در گفت و گو با معدن نامه تشریح کرد:

سردار عباداله عبدالهی گفت: همه مسوولان کشور باید آستین خود را برای توسعه بخش معدن کشور بالا بزنند.
استراتژی سپاه در معدن

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در حاشیه بهره برداری از فولاد میانه در گفت و گو با معدن نامه به ذخایر عظیم معدنی کشور اشاره کرد و افزود: حجم ذخایر معدنی در ایران بالاست و این موضوع بر کسی پوشیده نیست بنابراین بهتر است در کنار درآمدهای نفتی، از ظرفیت های معدنی کشور به عنوان منبعی جدی برای درآمدزایی و ایجاد اشتغال در کشور استفاده شود.

سردار عبدالهی گفت: امیدوارم همه مسولان کشور به این باور برسند که توسعه معادن قادر است کشور را به درآمدهای جدید و اشتغالزایی برساند از این رو نیاز است برای برداشتن موانع از پیش پای رشد معادن اجماعی حاصل شود و توجهات برای سرمایه گذاری های جدید به ریل معدن برگردد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در معدن، در بلند مدت به تولید ثروت پایدار می انجامد گفت: در مس سونگون بعد از آن همه سرمایه گذاری که شد و کارخانه فرآوری آن مورد بهره برداری قرار گرفت که در عرض یکسال 150 هزار تن کنسانتره در این کارخانه تولید شد و سرمایه خود را برگرداند.

سردار عبدالهی افزود: لازمه تولید ثروت پایدار در بخش معدن در نظر گرفتن چرخه تولید در این بخش است و سیاستگذاران از اکتشاف تا تولید آخرین حلقه از ارزش افزوده برای این بخش برنامه داشته باشند تا مواد معدنی با بالاترین ارزش خود روانه بازارهای داخلی و صادراتی شوند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در پاسخ به این پرسش که این قرارگاه تا چه اندازه آمادگی کمک به بخش معدن را دارد، گفت: ما با تمام توان و قدرت آماده ایم تا بخش بزرگ معدن را یاری کنیم و ماموریت های بزرگی را در این بخش به انجام برسانیم.

او افزود: فرصت های بسیاری در زمینه سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی دارد به عنوان مثال در حال حاضر 18 میلیون تن فولاد در سال به تولید می رسد که این رقم تا پایان برنامه ششم به 40 میلیون تن میرسد بنابراین دیده می شود برای پر کردن این 22 میلیون تن فرصت های زیادی برای سرمایه گذاری در تمام زنجیره های معدنی وجود دارد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین