جمعه 31 فروردين 1403 شمسی /4/19/2024 8:03:39 AM
عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد علامه آسیب شناسی کرد:

لطفعلی بخشی، عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه، پرداخت سود سهام عدالت به مردم را نشانه رسوخ پوپولیسم در بدنه دولت دانست.
تبعات پرداخت 3400 میلیارد تومان سهام عدالت

به گزارش معدن نامه، عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه و عضو کمیته اقتصاد کلان خانه معدن ایران نسبت به تقسیم 3400 هزار میلیارد تومان از منابع ملی در بین مردم هشدار داد.

لطفعلی بخشی روز سه شنبه در مراسم اکران فیلم پنبه تا آتش در سالن آمفی تئاتر دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه از حسن روحانی خواست تا پیش از واریز سود سهام عدالت در جلوی دوربین های تلوزیونی قرار بگیرد و به آنها توضیح دهد که از سود سهام عدالت چشم پوشی کنند تا این منابع در اختیار بنگاه های اقتصادی کشور قرار گیرد.

این اقتصاددان افزود: دولت برای پرداخت این مبلغ دست در جیب بنگاه هایی کرده که خود با مشکل بزرگ نقدینگی همراه هستند و قادر نیستند چنین منابعی را در اختیار دولت قرار دهند.

او گفت: قرارمان این نبود که هر سیاستگذاری اقتصادی و پوپولیستی نادرستی که در دولت گذشته گرفته شده، روند اجرایی پیدا کند و پولی در حد خرید دو کیلوگرم گوشت قرمز در اختیار مردم قرار گیرد.

بخشی با اشاره به رسوخ برخی از رفتارهای نادرست پوپولیستی در دولت حسن روحانی از شخض روحانی خواست تا دیر نشده در سیاست پرداخت سود سهام عدالت به مردم چشم پوشی کرده و منابع آن را در اختیار خود بنگاه ها برای اصلاح ساختار و توسعه و نوسازی خود قرار دهد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین