جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 10:38:53 AM
رئیس نظام مهندسی معدن خبر داد:

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن از خروج لوکوموتیو معدن زمستان یورت از زیر آوار طی روزهای اخیر خبر داد و گفت: گزارش نهایی در مورد دلیل انفجار این معدن تا ۲ هفته آینده اعلام می شود.
خروج لوکوموتیو معدن زمستان یورت از زیر آوار

 

به گزارش معدن نامه به نقل از فارس، نادعلی اسماعیلی در یک نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید گزارش وزارت صنعت در مورد انفجار معدن ذغال سنگ زمستان یورت چه زمانی ارایه می شود؟ اظهار داشت: لوکوموتیوی که در این معدن مورد انفجار قرار گرفت 2 هفته پیش از زیر آوار خارج شده و کمیته حقیقت یاب طی هفته جاری یا هفته آینده برای بررسی نهایی موضوع و اعلام گزارش تشکیل جلسه خواهد داد.

وی همچنین با اشاره به درخواست سازمان نظام مهندسی معدن از 5 استان دارای معدن ذغال سنگ کشور برای ارایه گزارش بازرسی از وضعیت این معادن گفت: در این راستا 115 معدن ذغال سنگ در این 5 استان مورد بازدید قرار گرفته اند و در نهایت یک گزارش دو سه صفحه ای نیز در این مورد به وزیر صنعت ارایه کردیم.

اسماعیلی تصریح کرد: آقای شریعتمداری نیز به ما گفت که این گزارش را در هیأت دولت مطرح خواهد کرد تا برای اجرایی شدن پیشنهادات لازم جهت جلوگیری از بروز حوادث در این معادن اقدام شود. در عین حال معاون معدنی وزیر صنعت در همین مدت نیز دستور تعطیلی برخی معادن ذغال را صادر کرده است.

به گفته وی برخی معادن ذغال سنگ دارای تهویه مصنوعی مناسبی نیستند، برخی دارای دستگاه‌های گازسنج قدیمی هستند و برخی نیز با سهل انگاری در کار روبرو هستند که این مشکلات باید برطرف شوند.

وی ادامه داد: در 115 معدن ذغال سنگ در 5 استان کشور حدود 11 هزار و 500 نفر فعال هستند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین