جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 10:35:11 AM
سخنگوی صنعت برق:

سخنگوی صنعت برق گفت: درحال حاضر ۲۸ درصد ظرفیت مخازن سوخت مایع نیروگاه‌ها پر است و روزانه ۳۰ تا ۴۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌ها تحویل داده می شود.
۷۲ درصد مخازن سوخت مایع نیروگاه‌ها خالی است

به گزارش بیرونیت، مصطفی رجبی مشهدی،  مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران اظهار داشت: با افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و محدودیت گازرسانی به نیروگاه‌ها،  برداشت از مخازن سوخت گازوئیل افزایش یافت.

وی افزود: گاز تحویلی به نیروگاه‌ها روبه بهبود است و مقدار آن نسبت به روزهای پیش افزایش یافته و برداشت از مخازن سوخت مایع نیروگاه‌ها نسبت به روزهای قبل کاهش یافته است.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه درحال حاضر حدود 40 درصد سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها با گاز تامین می شود، گفت: روزانه به طور متوسط 80 میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه‌ها تحویل داده می شود، که امیدواریم با افزایش دما و صرفه جویی هایی که مردم در مصرف گاز خواهند داشت، تحویل گاز به نیروگاه‌ها طی روزهای آتی افزایش یابد.

وی ادامه داد: درحال حاضر 28 درصد ظرفیت مخازن سوخت مایع نیروگاه‌ها پر است و روزانه 30 تا 40 میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌ها تحویل داده می شود.

سخنگوی صنعت برق خاطر نشان کرد: امیدواریم با افزایش دما و کاهش مصرف گاز در کشور، گازرسانی ها به نیروگاه‌ها افزایش یافته و تلاش ما این است که به خاموشی زمستانی نرسیم.

منبع:تسنیم



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین