جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 7:17:42 PM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:31260
  • زمان انتشار:دوشنبه 4 بهمن 1400-12:40
  • کاربر:
معاون معادن و فرآوری مواد وزیر صمت در برنامه گفتگوی ویژه خبری:

معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صمت گفت: امروز هیچ منعی برای واردات ماشین آلات معدنی توسط هپکو وجود ندارد و مشکل، واردات ماشین آلات فرسوده است که قابل قبول نیست.
واردات ماشین آلات فرسوده قابل قبول نیست

به گزارش بیرونیت، رضا محتشمی پور با اعلام این مطلب گفت: امروز تعداد قابل توجهی از ماشین آلات معدن را نیاز داریم که البته آمار ۱۰ هزار یا ۱۲ هزار درست نیست بلکه نیاز حقیقی بخش معدن ۲ تا ۳ هزار دستگاه ماشین آلات است.
وی افزود: امروز هیچ منعی برای واردات هپکو وجود ندارد و مشکل، واردات ماشین آلات فرسوده است که قابل قبول نیست.
محتشمی پور تصریح کرد: تصویب مقرراتی که عمر ماشین آلات را تا ۱۰ سال پایین آورد، هم به ضرر معادن و هم به ضرر تولید کننده است.
محتشمی پور با بیان اینکه ۶۷ هزار ماشین آلات برداشت و حمل در معادن فعالند، عنوان کرد: از این تعداد ۱۰ هزار دستگاه بالای ۳۰ سال هستند که قابلیت کار ندارند.
معاون معادن و فراوری مواد وزارت صمت با اعلام اینکه عمر میانگین ماشین آلات برداشت و حمل در معادن کشور ۱۸ سال است، خاطرنشان کرد: دلیل افزایش سن ماشین آلات معدن، محدودیت‌هایی است که برای واردات گذاشته ایم و راهکار بهبود این وضع، کاهش موانع واردات است، اما نباید از واردات با پرداخت تسهیلات حمایت کنیم.
وی ادامه داد: بخش زیادی از تولیدات داخل به صورت مونتاژ است و ارز از کشور برای آن خارج می‌شود.
محتشمی پور تأکید کرد: بیشتر تولیدات داخلی در بخش ماشین آلات راهسازی است و امروز به جز چند دستگاه، تولید ماشین آلات معدنی نداریم.
وی اظهار داشت: برای معدن‌هایی که بیش از ۴ ــ ۵ دستگاه نیاز دارند به شرطی مجوز واردات می‌دهیم که ساخت یک دستگاه را با هپکو قرارداد ببندند و در این زمینه، دیگر ماشین سازی‌ها را حذف کرده ایم.
معاون معادن و فراوری مواد وزیر صمت در پایان گفت: تاکنون ساخت بیش از ۹۰ دستگاه ماشین آلات معدن با هپکو قرارداد بسته شده که ساخت ۵۰ دستگاه آغاز شده است و از آخر این ماه، تحویل داده می‌شود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین