شنبه 1 ارديبهشت 1403 شمسی /4/20/2024 10:18:59 AM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:30696
  • زمان انتشار:شنبه 6 آذر 1400-8:54
  • کاربر:

شرکت MMTE واحد بریکت سازی فولاد سپید دشت را احداث و راه اندازی کرد.
بریکت سازی فولاد سپیددشت آغاز به کار کرد

به گزارش بیرونیت، شرکت مهندسی فن آور معادن و فلزات (MMTE) در چارچوب یک موسسه اقتصادی و با رعایت اصول فنی و کیفی، در زمینه‌های بومی سازی تکنولوژی، مطالعاتی، طراحی و مهندسی، تدارکات، اجراء، مشاوره و نظارت، بهره‌برداری و مدیریت پروژه‌های صنایع معدنی و فلزی در کشور فعالیت می کند.
شرکت MMTE بر پایه تجارب و دست آوردهای غنی حاصل از تلاش مهندسان و کارشناسان وکسب استاندارد های بین المللی و با حضور فعال خود در مجموعه های بزرگ فولادی توانسته در فرآیندهای طراحی و اجرای پروژه های صنعتی با افزایش ظرفیت تولید آهن اسفنجی و فولاد سازی افتخاری بزرگ برای کشور به ارمغان بیاورد.


اخیرا این شرکت پروژه واحد بریکت سازی فولاد سپید دشت را با موفقیت راه اندازی و به بهره برداری رسانده است.

واحد بریکت سازی باهدف افزایش بهره وری و مدیریت بهینه ضایعات از سال۹۸ در دستور کار قرار گرفت بود که امروز ( ۳آذر ماه ۱۴۰۰ ) راه اندازی شد.

بریکت چیست؟

بریکت همان آهن اسفنجی یا DRI می‌باشد، با این تفاوت که در زمان تولید، بصورت فشرده شکل گرفته است.
بریکت آهن اسفنجی محصولی است که در فرآیند بریکـت سازی، از آهن اسفنجی تولید شده و در بسیاری از واحدهای فولادسازی دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. فرآیند بریکت سازی آهن اسفنجی با توجه به دمای آهن اسفنجی ورودی به ماشین بریکـت زنی، به دو گروه بریکـت سازی سرد و بریکت سازی گرم تقسیم بندی می‌شود.

در فرآیند بریکـت سازی سرد، مواد ورودی در دمای محیط به ماشین بریکـت زنی وارد می‌شوند. در این فرآیند با توجه به نوع مواد ورودی به ماشین، دو نوع محصول شناخته شده است که عبارتند از بریکت نرمه آهن اسفنجی و بریکت سرد آهن اسفنجی.

بریکـت گرم آهن اسفنجی (HBI) محصولی است که در فرآیند بریکـت سازی از آهن اسفنجی گرم (HDRI) و در دمای بیش از ۶۵۰ درجه سانتیگراد تولید می‌شود. این نوع بریکـت شناخته شده ترین محصول جهت حمل و نقل آسان و ایمن آهن اسفنجی در سطح جهان به شمار می‌رود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین