پنجشنبه 9 فروردين 1403 شمسی /3/28/2024 9:11:19 PM
وزیر صمت اعلام کرد

وزیر صمت گفت: در حوزه معاونت معدنی باید یک بازار خودتنظیم و با حداقل مداخله بیرونی ایجاد کنیم و این مأموریت جدید با تمرکز ویژه بر سازوکار بورس و مدیریت کنترل بازار مبتنی بر بورس است.
4 ماموریت معاون معدنی جدید صمت

به گزارش بیرونیت به نقل از وزارت صمت، سید رضا فاطمی‌امین امروز (شنبه ۲۹ آبان) در مراسم تکریم و معارفهمدیران جدید وزارت صمت، با اشاره بر اهمیت حوزه معادن و صنایع معدنی، اظهار کرد: چهار مأموریت تمرکز بر مواد پیشرفته، صنایع منبع پایه، فناوری های نوین و بازار، مأموریت های جدید این معاونت را در قالب «معاونت معادن و فراوری مواد» تشکیل می دهند.

وزیر صمت با تاکید بر ضرورت ارتباط مستمر شرکت‌های دانش‌بنیان با صنعت تصریح کرد: واحدهای صنعتی می‌توانند با تعریف پروژه مبتنی بر نیاز خود، تقاضا برای شرکت‌های دانش‌بنیان را ایجاد کرده و حوزه معدن را به لوکوموتیو فناوری کشور تبدیل کنند.

وی توجه به بازار را از دیگر تغییرات تعریف شده در این معاونت خواند و افزود: با تعریف قواعد و سازوکار در این بخش باید یک بازار خودتنظیم و با حداقل مداخله بیرونی ایجاد کنیم و این مأموریت جدید با تمرکز ویژه بر سازوکار بورس و مدیریت کنترل بازار مبتنی بر بورس است.

فاطمی امین تنظیم گری و تسهیل گری را از اولویت های اساسی وزارت صمت عنوان کرد که می بایست با حضور مدیران و کارشناسان اثربخش و توانمند تحقق یابد؛ به همین منظور تمرکز بر موضوع سرمایه انسانی در قالب پروژه بازآفرینی این وزارتخانه در دستور کار قرار گرفته است.

گفتنی است در این مراسم وزیر صمت طی احکام جداگانه ای رضا محتشمی پور را به عنوان «معاون معادن و فراوری مواد» و محمدرضا زین الدینی را به عنوان «مدیرکل منابع انسانی و رفاه» این وزارتخانه منصوب و با اهدای لوح تقدیر از زحمات و خدمات اسدالله کشاورز، معاون پیشین امور معادن و صنایع معدنی و خداداد بیرانوند مدیرکل سابق منابع انسانی و رفاه این وزارتخانه قدردانی کرد.

شایان ذکر است قائم مقام مدیرعامل بورس کالای ایران، معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران، مشاور مرکز همکاریهای فناوری و نوآوری معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری، مشاور مرکز پژوهشهای مجلس، مشاور معاون وزیر نفت در امور توسعه زنجیره ارزش و قائم مقام شرکت پروژه پتروشیمی سلمان از جمله سوابق اجرایی مهندس رضا محتشمی پور است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین