سه شنبه 28 فروردين 1403 شمسی /4/16/2024 10:25:02 PM
مدیر نمایشگاه بین‌المللی فولاد در گفت‌وگو با بیرونیت اعلام کرد:

حسین سبزی از حضور 230 شرکت داخلی و ۲۰ شرکت خارجی از کشورهای اسپانیا، ایتالیا، آلمان، چین، ترکیه، یونان و … در نمایشگاه خبر داد و عنوان کرد: گستره فعالیت این شرکت‌ها تقریبا تمامی فعالیتهای بالا دستی و پایین دستی و صنایع مرتبط اعم از استخراج، فراوری، مواد اولیه، گندله سازی، ذوب، تولید، فرو آلیاژها، سیلیس ها، نسوزها، روانسازها و ... است.
فستیوال فولادی‌ها در کیش
به گزارش بیرونیت، حسین سبزی درباره اینکه نمایشگاه سمپوزیوم فولاد با چه اهدافی هر سال برگزار می‌شود، اظهار کرد: نمایشگاه بین المللی فولاد با هدف به نمایش گذاشتن جدید ترین دستاورد های نرم افزار و سخت افزار صنعت فولاد، صنایع و معادن وابسته، رونمایی از جدیدترین محصولات، توسعه تجارت داخلی و بین المللی و تسهیل در فراهم سازی مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز تولید و تجارت برگزار می‌شود.
او در پاسخ به اینکه نمایشگاه تا چه اندازه در راستای تقویت صنعت و بازار فولاد موثر واقع شده است، گفت: نمایشگاه در آستانه برگزاری بیست و سومین دوره خود قرار گرفته، چنانچه در نیل به اهدافش موفق نبود در همان دوره های اولیه متوقف می‌شد. قطعا مشارکت کنندگان به اهداف خود رسیده اند که هر سال مشارکت خود را گسترده از سال قبل کرده‌اند. طبیعی است کسی از سر جبر یا تعارف هزینه‌های نسبتا سنگین حضور در نمایشگاه را متقبل نمی‌شود.
مدیر نمایشگاه بین‌المللی فولاد درباره اینکه در نمایشگاه امسال چه شرکت‌هایی حضور دارند، گفت: حدود ۲۳۰ شرکت داخلی و ۲۰ شرکت خارجی از کشورهای اسپانیا، ایتالیا، آلمان، چین، ترکیه، یونان و … در نمایشگاه حضور دارند که گستره فعالیتشان تقریبا تمامی فعالیت‌های بالا دستی و پایین دستی و صنایع مرتبط اعم از استخراج، فراوری، مواد اولیه‌، گندله سازی، ذوب، تولید، فروآلیاژها، سیلیس‌ها، نسوزها، روانسازها و ... است. 
سبزی با اشاره به اینکه کرونا و شیوع آن چه تاثیری در روند برگزاری سمپوزیوم گذاشته، مطرح کرد:  کرونا به هیچ وجه باعث عدم استقبال مشارکت کنندگان نشده، با توجه به تخصصی بودن نمایشگاه پیش‌بینی می‌شود خللی هم در نوع استقبال بازدید کنندگان به وجود نیاورد. امیدواریم با پیک جدیدی از کرونا تا دو ماه آینده مواجه نشویم تا بتوانیم در زمان مقرر نسبت به برگزاری نمایشگاه اقدام کنیم.
او با بیان اینکه سمپوزیوم‌های گذشته باعث شده تولیدکنندگان فولاد از این فضا در راستای بازارسازی‌شان استفاده کنند، گفت:  
چشم‌انداز بازار فولاد ایران با توجه به معادن سرشار و غنی از سنگ‌آهن و از طرفی رو به رشد بودن صنایع مصرف کننده از نظر کمی و کیفی در سطح داخلی بسیار روشن و پر رونق  خواهد بود. اما با توجه به شرایط تحریم که مقابله با آن خود نوعی جنگ در میدان اقتصاد است، ایجاد بازار بین المللی و یا ثبات بازار فعلی، مهارت‌های مربوط به خود را می‌طلبد.
سبزی خاطرنشان کرد: ما به عنوان جزئی از کل جامعه از برداشته شدن تحریم ها خوشحال خواهیم شد اما در شرایط تحریم هم با انفعال کاری از پیش نخواهیم برد. باید مبارزه کنیم، امید است پیروز میدان باشیم.


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین