جمعه 31 فروردين 1403 شمسی /4/19/2024 8:39:01 PM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:30195
  • زمان انتشار:پنجشنبه 1 مهر 1400-0:16
  • کاربر:
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت:

معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: نه تنها نگاه به تولید داخلی را کنار نگذاشتیم بلکه آن را دو چندان کردیم و از تولید داخل همه جانبه حمایت می شود.
نگاه به تولید داخلی دو چندان شده است/ ترمیم ناوگان فرسوده ماشین آلات معادن

به گزارش بیرونیت، اسدالله کشاورز روز چهارشنبه در آیین بهره‌برداری از مجتمع کارخانه های معدن منگنز رباط کریم، اظهار داشت: منگنز در صنایع بسیاری بویژه نظامی، الکترونیک، فولادسازی و شیمیایی کاربرد دارد.

وی گفت: متاسفانه معادن منگنز موجود به تعداد انگشتان دست نیست اما بزرگترین معدن خاورمیانه در ایران قرار دارد و معدن منگنز رباط کریم دومین معدن بزرگ کشور به شمار می‌رود که لازم است از آن حمایت شود.

کشاورز ادامه داد: یکی از دغدغه‌های ما فرسودگی ماشین آلات است که کلید تامین ماشین آلات زده و بیش از ۳۰۰ دستگاه وارد کشور شده است و کارهای اداری ۲۰۰ دستگاه دیگر هم انجام می‌شود که با این اقدام، ناوگان فرسوده ماشین آلات معادن ترمیم می‌شود.

کشاورز اظهار داشت: بیش از ۱۰۰ دستگاه نیز به تولید کننده‌های داخلی سفارش داده شده و فعالیت این واحدها دو چندان شده است.

وی افزود: چند سازنده دیگر و تولید کننده ماشین آلات هم در صنعت مونتاژ و پنج شرکت سازنده با ۳۰ تا ۴۰ درصد تولید قطعات هم در داخل فعالیت دارند.

معاون وزیر صنعت گفت: تا سال ۹۰ وارد کننده فولاد بودیم و پس از اعمال تحریم‌ها، اکنون ۶.۵ میلیون تن از ۳۰ میلیون تن تولید فولاد کشور، علاوه بر پاسخگویی به مطالبات داخلی، صادر می شود.

معاون قضایی دادستان کل کشور: بزرگترین مانع تولید ارائه نشدن تسهیلات بانکی است

در ادامه این آیین سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور نیز با اشاره به آثار تحریم‌ها اظهار داشت: امروز صحنه انقلاب به تفکر سردار سلیمانی نیاز دارد و لازم است بی‌محابا ورود کرد.

وی افزود: امروز یکی از بزرگترین موانع تولید، موانع بانکی است که اگر مساله تسهیلات حل شود، بسیاری از مشکلات تولید برطرف می‌شود.

عمرانی اظهار داشت: مشکلات اقتصاد در شرایط موجود با اعتماد به بخش خصوصی و نیروی نخبه و جوان ایرانی در کنار تجربه و حضور پیشکسوتان قابل حل است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین