پنجشنبه 9 فروردين 1403 شمسی /3/28/2024 12:26:29 PM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:28908
  • زمان انتشار:پنجشنبه 26 فروردين 1400-21:56
  • کاربر:

در دیدار سردار احمد خادم سیدالشهداء فرمانده قرارگاه منطقه ای کربلا با امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان، بر تولید ۱۳/۵ میلیون تن فولاد در افق ۱۴۰۴ استان خوزستان تاکید شد.
تولید ۱۳/۵ میلیون تن فولاد در افق ۱۴۰۴ استان خوزستان
 در این دیدار که در روز چهارشنبه ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۰ در محل ساختمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فولاد خوزستان انجام شد، سردار احمد خادم سیدالشهداء ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن حلول ماه مبارک رمضان گفت: انتخاب حضرتعالی در شرکت فولاد خوزستان را تبریک می‌گویم. بدون شک با توجه به کارنامه‌ی درخشانی که در شرکت فولاد اکسین از خود به جای گذاشته‌اید، می‌توان امیدوار بود، همین روند در شرکت فولاد خوستان تداوم داشته باشد.
وی تاکید کرد: انتظار می‌رود، علاوه بر تولید پایدار، معیشت کارکنان و مسئولیت‌های اجتماعی هم در اولویت قرار گیرند.
سردار خادم سید الشهداء در مورد موفقیت تیم فوتبال فولاد خوزستان نیز اشاره نمود و گفت: موفقیت‌های تیم فوتبال فولاد خوزستان در عرصه بین‌المللی هم باعث عزت و افتخار استان است و در این رابطه نگاه ویژه شرکت فولاد خوزستان به ورزش و جوانان جای تقدیر و تشکر دارد.

 

در ادامه این نشست صمیمانه امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت: مهم‌ ترین برنامه‌ی جاری، اتصال کارخانه فولاد اکسین به شرکت فولاد خوزستان است.
وی افزود: خوزستان یکی از مناسب‌ترین مرزها برای توسعه صنعت فولاد کشور است. یکی از فاکتورهای اصلی در صادرات دسترسی به آب‌های آزاد است، این مزیت مهم در خوزستان با وجود بندر استراتژیک امام خمینی (ره) نسبت به سایر استان‌ های تولید کنند‌ه ی فولاد یک مزیت به شمار می‌آید. از طرفی شرکت فولاد خوزستان در این منطقه اسکله‌ی اختصاصی هم دارد.
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در ادامه دستیابی به تولید سیزده و نیم میلیون تنی در افق ۱۴۰۴ شرکت فولاد خوزستان را، اصلی ترین هدف مجموعه در بخش تولید دانست.
وی با اشاره به برنامه ی افق ۱۴۰۴ کشور، افزود: ایران باید رتبه اول تولید کننده فولاد در منطقه را داشته باشد. استراتژی کلی برای برنامه ی ۱۴۰۴ تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در کشور است بنابراین ما اگر بتوانیم به تولید سیزده و نیم میلیون تن دست پیدا کنیم، سهم ۲۵ درصدی تولید کشور را به نام شرکت فولاد خوزستان رقم زده ایم.
وی تاکید کرد: بایستی توجه نمود که اولین قدم در شرکت فولاد خوزستان تثبیت تولید پایدار و اجرای طرح های توسعه ای در سه بخش، بالا دستی، پایین دستی و کنار دستی (صنایع وابسته) است. بازسازی و نوسازی خطوط قدیمی و افزایش توان رقابت پذیری و تنوع در تولید محصولات از دیگر برنامه‌ هایی است که نیاز به توجه ویژه ای دارند.
ابراهیمی در پایان ضمن اشاره به تعهد مجموعه به انجام مسئولیت های اجتماعی افزود: فولاد خوزستان نسبت به زمین، خاک، استان خوزستان و جامعه باید پاسخگو باشد و در کنار این مقوله بحث خلق ارزش مشترک را در جامعه نیز دنبال می کنیم و از حداکثر توان خود در مسیر خدمت رسانی به مناطق کم برخوردار و توسعه ی آن ها استفاده می کنیم. تمام تلاش مان این است که بیشتر عمل کنیم تا شعار بدهیم.
در ادامه مهران عباس زاده معاون منابع انسانی و امور اجتماعی گفت: در شرکت فولاد خوزستان ۱۳ هزار تن به صورت مستقیم مشغول به کار می باشند و بخش زیادی هم نیروی غیر مستقیم که نقش بسیار بزرگی در چرخه عظیم اقتصادی استان را دارد، به واسطه این مجموعه، مشغول به فعالیت شده اند.
وی افزود: نیروی انسانی شرکت فولاد خوزستان با توجه به تجربه و دانش در سال های گذشته بیشترین نقش را در راه اندازی شرکت‌ های فولادی در سطح کشور داشته است و این بزرگترین دستاورد برای شرکت فولاد خوزستان به شمار می رود.
غلامرضا فروغی‌نیا مدیر روابط‌ عمومی در این دیدار ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، از ظرفیت‌های بی شمار استان خوزستان در توسعه گفت و افزود: دسترسی به آب های آزاد بین المللی نعمتی است که می‌تواند در تعریف طرح‌های توسعه‌ و کمک به اقتصاد کشور بکار گرفته شود. سهم شرکت فولاد خوزستان در توسعه‌ی صنعت فولاد کشور با توجه به این نعمت خدادادی در حال حاضر ناچیز و غیر قابل قبول است.
وی افزود: در کنار دسترسی به آب‌ های آزاد که صادرات و ارزآوری این محصول استراتژیک را تضمین می‌کند، نباید از دسترسی مستقیم به حمل و نقل جاده‌ای و ریلی و حامل‌های انرژی تاثیر گذار در صنعت فولاد یعنی برق و گاز نیز غافل شد.
فروغی نیا در پایان اظهار داشت: خوزستان تجربه سخت جنگ و بازسازی را در کارنامه دارد. اکنون که به لطف امنیت پایدار، شرایط برای توسعه استان فراهم است، باید با تمام توان و بکارگیری همه ی ظرفیت ها در این خصوص قدم برداریم.


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین