پنجشنبه 30 فروردين 1403 شمسی /4/18/2024 2:07:53 PM
  • گروه مطلب:| گفتگو| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:28873
  • زمان انتشار:يکشنبه 22 فروردين 1400-15:22
  • کاربر:
مدیرعامل فولاد سفیددشت در گفت‌و‌گو با بیرونیت تصریح کرد:

مدیرعامل فولاد سفید دشت با تاکید بر سرعت بخشی به تأمین منابع سنگ آهن مورد نیاز فولادسازان اظهار کرد: هنوز در زمینه استخراج و فرآوری سنگ آهن عقب هستیم باوجود این تفاسیر بهتر است متولیان با سرعت بخشی به فرآیند اکتشافات نگرانی فولادسازان را بابت تأمین منابع سنگ آهن موردنیاز برای تولیدبرطرف کنند.
واردات سنگ آهن از هند، استرالیا و برزیل راهگشاست/تسریع سرمایه‌گذاری‌ها برای استخراج سنگ آهن از معادن داخلی

محمود ارباب‌زاده در گفت‌و‌گو با بیرونیت تصریح کرد: تجهیز کردن برای استخراج و فرآوری سنگ آهن و سرمایه گذاری در این زمینه باید با سرعت بیشتری انجام شود البته که اکتشافات عمقی زمانبر است و تجهیزات خودش را نیاز دارد ولی به هر حال این اقدامات باید در دستور کار قرار گیرد تا در آینده فولادسازان با مشکل تأمین سنگ آهن مواجه نشوند.
ارباب‌زاده با اشاره به تسریع سرمایه گذاری‌ها در معادن داخلی کشور گفت: به واسطه سرمایه گذاری در معادن داخلی همچون معدن سنگان، چادرملو و گل گهر تا سال ۱۴۰۴ می‌توان بخش زیادی از منابع موردنیاز سنگ آهن فولادسازان را از منابع داخلی تأمین کرد و برای تحقق این امر باید عزم جدی داشت.
مدیرعامل فولادسفید دشت عنوان کرد: راهکار کوتاه مدت برای تأمین سنگ آهن موردنیاز واحدهای تولیدکننده فولاد کشور هم این است که واردات سنگ آهن از کشورهای خارجی به طور حتم در دستور کار قرار گیرد در این راستا کشورهایی همچون هند، استرالیا و برزیل مناسب‌ترین کشورهایی هستند که می‌توان نسبت به تأمین سنگ آهن موردنیاز فولادسازان با آنها همکاری و برای واردات اقدام کرد.
ارباب‌زاده تاکید کرد: منابع داخلی برای تأمین سنگ آهن موردنیاز واحدهای تولیدکننده فولاد کشور کافی نیستند بنابراین هم باید برای واردات سنگ آهن از کشورهای خارجی نام برده شده به ویژه هند در شرایط کنونی اقدام کرد و هم اینکه از تجربیات این کشورها درخصوص استخراج هرچه بهتر سنگ آهن استفاده کرد تا فولادسازان با مشکل تأمین سنگ آهن مواجه نشوند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین