پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 شمسی /4/25/2024 1:25:53 PM
  • گروه مطلب:| گفتگو| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:28862
  • زمان انتشار:شنبه 21 فروردين 1400-14:17
  • کاربر:
عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گفت و گو با بیرونیت مطرح کرد:

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به ضرورت تامین نیاز سنگ آهن برای واحدهای تولید فولاد کشور اظهار کرد: ادغام شرکت های معدنی و فولادی باید در دستور کار قرار گیرد و اختلافات این دو گروه باید کنار گذاشته شود درواقع باید منافع جمعی را مدنظر قرار داد و معدنی ها و فولادی ها باید هرچه سریعتر شرکای کاری خود را یکی کرده و منافع را در دو بخش فولاد و معدن تقسیم کنند که این یک همکاری برد- برد خواهد بود.
تعامل با افغانستان برای تامین سنگ آهن فولادسازان/شرکت های فولادی و معدنی ادغام شوند/معادن افغانستان سنگ آهن فولادسازان را تامین می کند

سید رضا شهرستانی در گفت و گو با بیرونیت تصریح کرد: برای تامین سنگ آهن مورد نیاز فولادسازان دولت باید برای واگذاری پهنه های معدنی به شرکت ها برنامه ریزی کند و توسعه اکتشافات را در دستور کار قرار دهد ضمن اینکه همزمان به فکر توسعه زیرساخت ها نیز باشد.
شهرستانی با اشاره به ضرورت تسهیل فعالیت ها برای رونق تولیدات فولادی در سال جاری ادامه داد: حدود ۱۳هزار کیلومتر بخش ریلی در کشور وجوددارد ولی تا سال ۱۴۰۴ به ۲۵ هزار کلومتر بخش ریلی نیازمند هستیم تا محصولاتی که از معادن استخراج می شود در اختیار بالادستی ها قرار گیرد.
عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور گفت: بنادر کشور باید توسعه پیدا کند و نیازمند کشتی های بزرگتر و با ظرفیت بیشتر برای صادرات هستیم چون تا سال ۱۴۰۴ حدود ۲۰ میلیون تن مصرف داخلی فولاد خواهیم داشت و مابقی یعنی حدود ۳۵ میلیون تن باید صادرات شود بنابراین با توجه به افزایش ظرفیت های تولیدی و صادراتی محصولات فولادی توسعه بنادر نیز باید در دستور کار قرار گیرد.
شهرستانی خاطرنشان کرد: معادن خوبی در افغانستان وجود دارد، وزارت خارجه باید روابط گسترده تری با این کشور برقرار کند و تحت عنوان سیستم تهاتری با این کشور همکاری شود درواقع باید در برقراری این تهاترها درصد و ضریب مشخص شود و سنگ آهن از افغانستان وارد شود و در مقابل محصول نهایی مانند میلگرد، نبشی ناودانی و ورق به افغانستان صادر کنیم در این حالت می توان همکاری بردبرد با افغانستان برقرار کرد.
او اذعان کرد: گسترس این همکاری باعث کاهش فشارها در داخل می شود تا نااطمینانی ها برای شرکت ها کاهش پیدا کند و فوادسازان نگرانی بابت تامین سنگ آهن موردنیاز خود نداشته باشند.
عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور گفت: همسایگی ایران با کشور افغانستان یک مزیت به شمار می رود که باید از این فرصت استفاده کرد ، بخش ریلی که از افغانستان به خراسان و پس از آن به سیستان و بلوچستان و پس ازان به آبهای آزاد متصل می شود ترانزیت ایجاد می کند و می توان به خوبی سنگ آهن از افغانستان وارد کرد و از طریق همین مسیر کالاهای موردنیاز کشور افغانستان را صادر کرد.
شهرستانی افزود: از سوی دیگر در داخل کشور باید در بخش ریلی سرمایه گزاری انجام شود و شرکت های ایرانی تشیق شوند تا به سمت استخراج سنگ آهن بروند تا نگرانی ها بابت تامین سنگ آهن موردنیاز واحدهای تولیدکننده فولاد کشور برطرف شود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین