شنبه 28 فروردين 1400 شمسی /4/17/2021 2:57:08 AM
  • پایگاه خبری بیرونیت دارای مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات
  • صاحب امتیاز و مدیر مسوول: علیرضا بهداد
  • سردبیر: فریبا رسولی | مدیراجرایی: رویا آشتیانی
  • مدیرفنی: جواد رزاقی | مدیر هنری: رامین براتی
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:28637
  • زمان انتشار:پنجشنبه 14 اسفند 1399-19:29
  • کاربر:
با تحویل اولین محموله ریل مترو ساخت داخل

برای اولین بار ریل مترو تولید داخل توسط ذوب آهن اصفهان ساخته و تحویل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه شد. این محموله، ۲۵۰ تن ریل UIC۶۰ است و اولین بخش از یک قرارداد ۸۰۰ تنی می‌باشد که برای تعمیر نگهداری خط ۵ متروی تهران و حومه قابل استفاده است.
حرکت مترو بر ریل ملی ذوب آهن اصفهان

به گزارش بیرونیت، بهزاد کرمی معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن اصفهان در این خصوص گفت: این مجتمع عظیم صنعتی تولید ریل ملی را از دهه هفتاد آغاز نمود، این دستاورد عظیم که خودکفایی ایران را رقم زد با تولید ریل ۴۶E۲ و تحویل آن به راه آهن جمهوری اسلامی ایران رسماً تحقق یافت. در ادامه بازاریابی و فروش ریل قطارهای پرسرعت به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در دستور کار قرار گرفت و اولین قرارداد با فروش ۱۵ هزار تن برای محور میانه بستان‌آباد تبریز اجرایی شد.
وی ادامه داد: به موازات ریل راه آهن، فروش ریل مترو نیز در دستور کار قرار گرفت و طی آیینی با حضور مدیرکل حمل و نقل ریلی سازمان شهرداری‌های و دهیاری‌های سراسر کشور، مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های قطار شهری کشور و مدیران عامل متروی کلان شهرهای تهران، اصفهان، قم، مشهد و شیراز انجام پذیرفت.
معاون بازاریابی و فروش شرکت تصریح کرد: پس از آن با انجام مذاکرات، تفاهم نامه همکاری میان ذوب آهن اصفهان و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به امضاء منصور یزدی زاده و مهدی جمالی نژاد رسید.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: پس از تحویل اولین محموله به متروی تهران با هفت خط فعال و ۲۴۶ کیلومتر خط ارتباطی به عنوان بزرگترین مترو کشور، سایر کلان شهرها نیز ریل متروی مورد نیاز خود را از ذوب آهن اصفهان تأمین کردند.
بهزاد کرمی افزود: در دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران، قرارداد فروش حدود ۸۰۰ تن ریل توسط مدیر عامل ذوب آهن اصفهان و شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه به امضا رسید که این قرارداد شامل فروش ۲۵۰ شاخه ریل ۶۰E۱ با گرید R۲۶۰ و ۵۰۰ تن ریل ۵۴E۱ با گرید R۲۶۰ مطابق با استاندارد روز اروپا بود که برای نخستین بار توسط ذوب آهن تولید و تحویل می‌شد.
وی در پاسخ به این سؤال که تاکنون چه میزان ریل تولید شده است و در چه محورهایی به کار گرفته شده است چنین گفت: تا کنون بالغ بر ۱۰۰ هزار تن ریل برای محورهای مختلف به شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور و قرارگاه خاتم الانبیا و سایر خریداران برای محورهای میانه- بستان آباد- تبریز، میانه- اردبیل، همدان- سنندج، مراغه- ارومیه، چابهار – زاهدان، رشت- انزلی و بستان آباد- ائل گلی فروخته شده که از این مقدار تاکنون حدود ۵۰ هزار تن تحویل شده و برنامه ریزی لازم برای تحویل ماهانه ۱۰۰۰۰ تن به منظور تأمین نیاز کشور انجام شده است و همچنین مذاکرات لازم برای فروش ۸۰۰۰۰ تن ریل برای کامل کردن محور چابهار- زاهدان و حدود ۲۰۰۰۰ تن برای محور اقلید- یزد درحال انجام است.
معاون بازاریابی و فروش شرکت بیان کرد: با قرارگرفتن نام ذوب آهن اصفهان در لیست تأمین کنندگان ریل سازمان‌های قطار شهری کشور، سازمان قطار شهری اصفهان برای پروژه مترو شهرجدید بهارستان اقدام به خرید ۱۳۰۰ تن ریل ۴۹E۱ با گرید R۲۶۰ نمود که تحویل شده است و با مذاکرات انجام شده ریل متروهای کلان شهرهای مشهد، شیراز و قم نیز به زودی تحویل می‌شود.
بهزاد کرمی گفت: با عنایت به ظرفیت تولید اسمی شرکت که خط ۴۰۰ هزارتنی است و میزان نیاز سالانه کشور به ریل که حدود ۱۵۰ هزار تن در سال برآورد می‌شود و همچنین بر اساس برنامه توسعه کشور که تا پایان سال ۱۴۰۴ باید ۲۵۰۰۰ کیلومتر مسیر ریلی آماده بهره برداری شود، چشم انداز خوبی برای مصرف داخل این محصول استراتژیک و همچنین صادرات آن متصور هستیم.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین