پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 شمسی /4/25/2024 3:57:46 AM

آمار و ارقام صادرات و واردات انواع ورق‌های فولادی در ۱۰ماه نخست امسال مشخص شد. 
آمار ۱۱ ماهه تجارت در بازار ورق‌های فولادی

به گزارش بیرونیت، صادرات ورق گرم فولادی در ۱۰ ماه امسال به رقم ۴۷۶ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۴۶۷ هزار تن بود، افزایش ۲ درصدی نشان می‌دهد. به گزارش «ایرنا»، واردات ورق گرم فولادی نیز در دوره مزبور به میزان ۳۰۸ هزار تن بود که نسبت به ۱۰ ماه سال ۹۸ که ۶۷ هزار تن بود، افزایش ۳۶۰ درصدی دارد.

جداول آماری انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران نشان می‌دهد، صادرات ورق سرد در دوره این گزارش به رقم ۲۶ هزار تن رسید و در مقایسه با ۱۰ ماه ۹۸ که ۱۱۰ هزار تن بود، کاهشی به میزان ۷۶ درصد را نشان می‌دهد. ضمن اینکه واردات ورق سرد هم در دوره ۱۰ ماه ۹۹ رویه افزایشی داشت و نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۹۳ درصدی، رقم ۲۲۶ هزار تن را ثبت کرد.

سال گذشته در مدتی مشابه، ۱۱۷ هزار تن ورق سرد وارد کشور شده بود. همچنین امسال در مدت ۱۰ ماه صادرات ورق پوشش‌دار افزون بر ۷۳ هزار تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۱۳۶ هزار تن بود، کاهش ۴۶ درصدی دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد برخلاف صادرات، واردات ورق پوشش‌دار در مدت مزبور با ۱۸ درصد رشد نسبت به ۱۰ ماه ۹۸ رقم ۱۹۲ هزار تن را ثبت کرد، ضمن اینکه در ۱۰ ماهه سال گذشته به میزان ۱۶۳ هزار تن از این نوع ورق وارد شده بود.

منبع: ایرنا



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین