پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 شمسی /4/25/2024 1:37:37 PM
رئیس خانه معدن ایران در نامه‌ای خطاب به رییس مجلس مطرح کرد:

محمدرضا بهرامن در نامه‌ای خطاب به محمدباقر قالیباف درباره طرح اصلاح موادی از قانون معادن اعلام کرد: تصویب این طرح در تضاد آشکار با امنیت سرمایه‌گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی است و پیامد رکود عمیق و توقف توسعه از جمله اکتشاف تکمیلی و در نهایت خروج سرمایه از بخش معدن را درپی خواهد داشت.
سرمایه‌گذاری در معادن را تضمین کنید
او در نامه خود خاطرنشان‌کرد: تبصره‌های ۴ و ۵ طرح یاد شده در صورت تصویب، پیامد رکود عمیق و توقف توسعه از جمله اکتشاف تکمیلی و در نهایت خروج سرمایه از بخش معدن را درپی خواهد داشت.
وی در این نامه یادآور شده است: تصویب این طرح (به‌ویژه با تبصره‌های مربوطه) حقوق کسب شده و زحمات چندین ساله بهره‌برداران معادن که همواره در شرایط سخت اقتصادی از سربازان خط مقدم در عرصه تولید، توسعه و اشتغال بوده‌اند، تضییع خواهد شد و در نهایت مشکلات حقوقی و قضایی متعددی را در این زمینه به وجود خواهد آورد.
بهرامن در این نامه از رییس مجلس شورای اسلامی درخواست کرده تا به‌طور ویژه طرح (تبصره های مربوطه) مورد رسیدگی قرار گرفته و اقدام‌های مربوطه برای انجام اصلاحات لازم با رعایت حقوق قانونی دارندگان مجوز و حفظ و صیانت از سرمایه گذاری انجام شده در بخش معدن وصنایع معدنی انجام شود.
بنا بر گفته وی، در شرایط حساس کنونی که بخش تولید و اقتصاد کشور متاثر از رکود و مشکلات زیادی است، انتظار می رود شاهد رشد و اعتلای بخش معدن و صنایع معدنی و تحقق جهش تولید باشیم.
رییس خانه معدن در نامه خود تصویر نامه‌های انجمن سنگ ایران، کمیته فلزات رنگین و فرآوری خانه معدن، اعتراض ۳۱ نمایندگی خانه معدن ایران در سراسر کشور و شماری دیگر از فعالان بخش معدن و صنایع معدنی به مصوبه یاد شده را ضمیمه کرده است.  


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین