جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 5:42:51 PM
دنیای این روزهای علاءالدین میرمحمد صادقی

دو ماه است به توصیه دوستان خانه‌نشین شدم. به ندرت اتاق بازرگانی و جلسه‌ای می‌روم. شاید  طی این مدت ۲۰ تا ۳۰ ساعت در نشست‌های کاری حضور داشتم.
رسالت تجار و خیران در بحران کرونا
 دغدغه این روزهای من وضعیت بحرانی کشور در شیوع کروناست و روزگار سختی که مردم با آن مواجه هستند. کرونا چرخه کار بخش خصوصی را بهم زده و فعالیت بنکدارها و تجار با کندی پیش می‌رود. تجار و خیران در این روزهای سخت باید بیشتر از قبل کمک حال مردم باشند تا بتوانیم این بحران را به خوبی بگذرانیم. به نظرم تولیدکنندگان و تاجران در مقطع کنونی بهتر است بیشتر از گذشته به فکر تامین نیازهای اساسی مردم باشند و دغدغه‌شان باید این باشد که ارزاق عمومی و آذوقه را به مردم برسانند. بسیاری از تجار این رویکرد را پیش از شیوع کرونا داشتند و حال که گرفتاری‌های مردم بیشتر شده، بیشتر از گذشته فعالیت کنند. 
من فکر می‌کنم علاوه بر رسالت خیران در این مقطع، وزارت صمت هم بهتر است با مشورت بیشتر با بخش خصوصی تولید کشور را با چالش جدیدی مواجه نکند. بسیار طبیعی است که با روی کار آمدن وزیری جدید تیم کاری او دچار تغییر شوند و او با انتخاب خود افرادی را وارد بدنه وزارت کند اما توجه داشته باشد که نباید هیچگاه از مشورت با دست‌اندرکاران تولید غافل شود‌. وزیر صمت به عنوان متولی تولید در کشور از تجربه فعالان عرصه صنعت، معدن و بازرگانی استفاده کند. فراموش نکند اگر تولید یک کشور زنده باشد و پویا، مصرف‌کنندکان که همان مردم هستند، احساس رضایت بیشتری دارند و جریان کارهای خیر و یاری‌رسانی زیر سایه رونق تولید سرعت می‌گیرد. این روزها به گرفتاری مردم بسیار فکر می‌کنم و امیدوارم هر چه زودتر بحران کرونا را با تصمیم‌گیری‌های درست و کارشناسی پشت سر بگذرانیم.


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین