سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 شمسی /4/23/2024 5:38:56 PM
  • گروه مطلب:| گفتگو| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:28589
  • زمان انتشار:يکشنبه 10 اسفند 1399-16:22
  • کاربر:
رضا اشرف سمنانی در گفت‌وگو با بیرونیت مطرح کرد:

مشاور هلدینگ میدکو عنوان کرد: در مسیر احیای معادن متوسط و کوچک مقیاس موانع را باید طبقه‌بندی کنیم.
ارزیابی زیست محیطی راهکاری برای کاهش موانع بخش معدن است

رضا اشرف سمنانی در گفت‌وگو با «بیرونیت» مطرح کرد: ممکن است که بسیاری از معدن کاران با مشکلاتی از سوی دستگاه‌های اداری مواجه شوند که بایستی از روشی نظام مند و سیستماتیک برای رفع این مشکلات استفاده شود.

او افزود: واحدهای متقاضی برای سپری کردن مسیر اداری نیازمند آن هستند که در کوتاه زمان و طبق مقررات مشکلات آنها مرتفع شود.

اشرف سمنانی با بیان اینکه قانون برای تسهیل در امور باید شفاف باشد، تصریح کرد: شفافیت قانون در کنار مطالعه طرح های سرمایه گذاری لازم است باید برای اجرای یک طرح بررسی‌های لازم انجام شود تا طرح تخریبی نباشد،اما اینکه سرمایه گذار برای هر پروژه زمان زیادی را سپری کند آسیب‌های متعددی خواهد داشت.

این پیشکسوت بخش معدن کشور با اشاره به تاثیر کرونا بر روند پروسه اداری برای طرح های معدنی بیان کرد: با توجه به شرایط کرونا نظام مندی بیشتری لازم است تا طرح ها طبق اصول بررسی شود تا افراد به دستگاه‌های ذیربط در این شرایط مراجعه فیزیکی نداشته باشند.

مشاوره هلدینگ میکو با اشاره به اینکه در کشورهای معدن خیز شرایط را برای بهره برداری سرمایه‌گذاران فراهم می کنند، بیان کرد: در کشوری مانند کانادا کمیته های تشکیل شده است که یک طرح را هر چند که آسیب زا باشد اجازه بهره برداری به آن داده می شود به شرط آن که پس از اتمام کار اثرات محیط زیستی ترمیم شود.

به گفته او از طریق ارزیابی زیست محیطی و بررسی اثرات و آسیب های طرح ها می توانیم اجازه بهره برداری به سرمایه گذاران را بدهیم.
مشاور هلدینگ میدکو در بخش دیگری از گفته های خویش با بیان اینکه در گذشته مدل‌هایی برای رفع بروکراسی در سرمایه گذاری و بهره برداری معدن ها انجام شده بود,تصریح کرد: این مدلها تجربه شده است و نتایج خوبی هم داشته بنابراین باید با استفاده از تجربیات در کاهش حداقل مشکلات سرمایه گذاران گام بر داریم، چرا که آنها در شرایط فعلی با مشکلات متعدد اقتصادی هم مواجه هستند. اشرف سمنانی در پایان خاطرنشان کرد: از طریق ایجاد پنجره واحد می توان مسائل مربوط به سرمایه گذاران و بهره برداران را تسهیل کرد و دستگاه‌های نظارتی نیز بر امور نظارت داشته باشند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین