شنبه 1 ارديبهشت 1403 شمسی /4/20/2024 2:15:50 AM
  • گروه مطلب:| گفتگو| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:28216
  • زمان انتشار:دوشنبه 29 دی 1399-18:38
  • کاربر:
عضو هیات علمی گروه اقتصاد دانشگاه مازندران در گفت‌وگو با "بیرونیت" عنوان کرد:

عضو هیات علمی گروه اقتصاد دانشگاه مازندران با اشاره به تحریم مدیرعامل فولادمبارکه اصفهان از سوی امریکا اظهار کرد: دولت ترامپ تا لحظه آخر فعالیتش تلاش کرد تا تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران اعمال کند؛ فولادمبارکه اصفهان یکی از منابع ارزآور برای اقتصاد ایران است و آمریکایی ها استدلالشان اینکه از این ارزها برای تقویت تروریسم استفاده می شود و اینطور توجیه می کنند که هر منبعی که برای ایران ارزآور است، باید تحریم شود.
تحریم‌ها نقش‌آفرینی مدیران  فولادی را محدود می‌کنند

زهرا کریمی موغاری در گفت‌و‌گو با بیرونیت تصریح کرد: طی دو سال اخیر، دولت آمریکا تلاش کرد تا منابعی که تجارت بین الملل ایران را حفظ می کند و منجر به ارزآوری می‌شود، تحریم کند و این اواخر فعالیت دولت ترامپ نیز تلاش کرد تا افرادی که در مدیریت شرکت‌های فولادی نقش آفرینی می‌کنند همچون مدیرعامل فولادمبارکه اصفهان را مورد تحریم قرار دهد.

کریمی موغاری بیان کرد: بنگاه‌های طرف معامله فولادمبارکه اصفهان هم تهدید شدند که بازار آمریکا به رویشان بسته می شود. در واقع این تحریم ها به اشکال مختلف درباره صنعت فولاد اعمال شده است و این بار هم با تحریم مدیرعامل شرکت فولامبارکه اصفهان تلاش شد تا حداکثر فشار را اعمال کنند.

عضو هیات علمی گروه اقتصاد دانشگاه مازندران عنوان کرد: تحریم های جدید علیه فولادمبارکه اصفهان و مدیرعامل این شرکت، در کوتاه مدت تاثیری ندارد چون این سخت گیری ها بیش از دو سال است که ادامه دارد ولی فولادمبارکه روابطش را حفظ کرده است.

کریمی موغاری اذعان کرد: شرکت‌های چینی و اماراتی که مشتریان فولاد بودند یا شرکت های خارجی که کالاهای واسطه ای موردنیاز را برای تولید فولاد وارد می‌کنند و نقش مهمی هم در تولید فولاد دارند، تحت فشار امریکا قرار گرفتند و این فشار و محدودیت ها روی تولید فولاد ایران و کیفیت فولاد تولیدی تاثیرگذار است.

این اقتصاددان اذعان کرد: این تحریم ها هم روی نوسازی صنایع تاثیر دارد و هم روی دسترسی به بازارهای بین المللی تاثیرش را می‌گذارد و در این شرایط ناچار هستیم در همین بازارها که به سختی مشتریان را جذب کردیم، مانور دهیم.

کریمی موغاری گفت: دولت ترامپ به پایان فعالیتش رسیده است و الان بحث های زیادی درباره شیوه مذاکرات همزمان با روی کار آمدن بایدن مطرح است که باید منتظر ماند و دید تصمیم گیرندگان اصلی ما در جهت حل مشکل تجارت خارجی قرار است چکار کنند.

عضو هیات علمی گروه اقتصاد دانشگاه مازندران عنوان کرد: هر اندازه هم تحریم ها را بتوان دور زد و راه های فرعی پیدا کرد هیچ گاه شرایط مشابه زمانی نیست که تجارت خارجی به راحتی جریان دارد. بنابراین اگر بخواهیم کیفیت و کمیت خوبی در تولید فولاد داشته باشیم باید مشکل تحریم ها حل و فصل شود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین