پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 شمسی /4/25/2024 7:09:48 AM
  • گروه مطلب:| گفتگو| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:28169
  • زمان انتشار:چهارشنبه 24 دی 1399-20:37
  • کاربر:
محمدرضا نجفی‌منش در گفت‌وگو با بیرونیت مطرح کرد:

رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان کشور اعلام کرد: پس از گذشت حدود یک‌ماه از ارسال نامه به وزارت صمت، هنوز جواب قانع‌کننده‌ای از وزارت صمت ابلاغ نشده است.
وزارت صمت پاسخ قانع کننده‌ای به نیازهای فولادی‌مان نمی‌دهد

محمدرضا نجفی‌منش در گفت‌وگو با "بیرونیت" با اشاره به نگرانی تامین فولاد قطعه‌سازان و دلایل بازنگری و تغییر در سیاست‌های چرخه تامین آن اظهار کرد: هنوز جواب قانع کننده‌ای از وزارت صمت دریافت نکرده‌ایم. این وزارتخانه تنها کار را برای ما دشوارتر کرده است و در پاسخ از ما خواسته شده تا اقلام و حساب‌های مربوط به سال ۹۷ و ۹۸ یعنی زمانی که تولید در پایین‌ترین حد خود بوده است را گزارش دهیم.

او افزود: لازم به توضیح است که آماده‌سازی حساب‌ها و گزارش‌هایی که در سال‌های قبل صورت گرفته، زمان زیادی را به خود اختصاص می‌دهد و وزرات صنعت، معدن و تجارت، باید در نظر بگیرد که تصمیمات و برنامه ریزی‌ها باید به گونه ای باشد که به جلو بردن تولید و اهداف توسعه‌ای کمک کند.

نجفی‌منش افزود: باید به این نکته توجه داشت در بازه زمانی ذکر شده بسیاری از بخش‌ها تولید نداشته‌اند و این تولیدات در حال حاضر افزوده شده‌اند و اقلام و ارقام مندرج شده در گذشته قابل مقایسه با حال نیستند. لذا ما این پیشنهاد را دادیم که سازو کار گذشته را تبدیل به آینده کنند.

او افزود: ما در فواصلی افزایش تولید داشتیم و از این به بعد هم خواستار و به دنبال افزایش تولید هستیم و این افزایش تولید را در برنامه‌ها داریم؛ باید توجه داشت طبیعتا در گذشته واردات هم در دستور کار بود اما حالا به سمت تولید داخلی در حرکت هستیم. بنابراین با توجه به تغییر در شرایط فعلی، ملاک سنجش برنامه‌ها پیشروست نه آنچه در گذشته انجام شده است.

او افزود: با توجه به مشکلات تامین مالی قطعه‌سازان، پیشنهاد می‌کنیم که برای قطعه‌سازان ال‌سی سه ماهه یا ۶ ماهه گشایش شود؛ تا قطعه‌سازان هم از پس تامین منابع مالی برای افزایش تولید برآیند.

نجفی‌منش در پایان خاطرنشان کرد: ما مرتب در حال پی گیری برای دریافت جواب قانع‌کننده از وزارت صمت هستیم و امیدوار هستیم که انشاالله پاسخ کارشناسی دریافت کنیم.

به گزارش بیرونیت، اواخر آذر ماه رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان کشور از ارسال نامه این انجمن به وزیر صنعت، معدن و تجارت با مضمون رسیدگی به مشکلات قطعه سازان خودرو در تأمین فولاد در مچینگ فولاد مبارکه خبر داده بود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین