چهارشنبه 29 فروردين 1403 شمسی /4/17/2024 2:27:22 AM
رزم‌حسینی با چگونگی تبدیل «سنگ‌آهن» به «فولاد» آشنا شد

استاندار پیشین کرمان و خراسان رضوی در سفری دو روزه به اصفهان با بخش‌های مختلف صنعت فولاد آشنا شد و در جریان چگونگی تبدیل سنگ‌آهن به فولاد قرار گرفت.
کارآموزی وزیر صمت در اصفهان

سفر اتوبوسی علیرضا رزم‌حسینی وزیر صمت به همراه تمام معاونان خود به اصفهان با افتتاح چندین طرح صنعتی مواجه شد. او به دلیل اشتیاق بسیاری که برای یادگیری فرآیند تبدیل سنگ‌آهن به فولاد داشت، فولادمبارکه و ذوب‌آهن را به عنوان مقصدش انتخاب کرد.

گرچه دستاورد این سفر چند بازدید، نشست، راه‌اندازی کوره بلند شماره یک ذوب آهن اصفهان، افتتاح دو طرح توسعه‌ای تولید لوازم خانگی، ۵ طرح در گروه صنعتی انتخاب الکترونیک و ... بود اما چرا وزیر صمت پروتکل‌های ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا را نادیده گرفت و اصرار به این داشت که این طرح‌ها با حضور حداکثری بدنه وزارت و در هجوم عوامل هر خط تولیدی افتتاح شود؟

در بیشتر تصاویری که از بازدید وزیر صمت به واحدهای صنعتی منتشر شده، هجوم افراد و رعایت نکردن فاصله اجتماعی مشهود است اما چرا سکاندار یک وزارتخانه برای افتتاح چند طرح باید جان خود و همکارانش را در چنین شرایطی که کرونا همه‌گیر است، به خطر بیاندازد؟ در حالی که از همان ابتدای پاندمی کرونا، ستاد ملی مقابله با این ویروس اعلام کرد که استفاده صحیح از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، دو راهکاری است که برای پیشگیری از شیوع کرونا در نظر گرفته شده و عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و ضوابط ابلاغی ستاد مدیریت کرونا از سوی کارکنان و مدیران دستگاه‌های اجرایی، تخلف محسوب می‌شود.

آیا رزم‌حسینی آنقدر مشتاق چگونگی تبدیل سنگ آهن به فولاد بود که تن به چنین سفر اتوبوسی داد؟ عکس منتشر شده در جلد روزنامه الکترونیکی بیرونیت مربوط به بازدید وزیر صمت از کارگاه تولید ریل شرکت ذوب آهن اصفهان است و می‌بینید که در کارگاه تولید ریل در بخش نورد ۶۵۰ ذوب آهن جای سوزن انداختن نیست و همه چسبیده بهم مشغول صحبت از نزدیک و عکسبرداری هستند. وزیر صمت و معاونانش مطمئنا با بدنی خسته فرودگاه مهرآباد را به سوی خانه ترک می‌کنند اما چرا رزم‌حسینی برای رفتن به چنین سفر پرریسکی یک "نه" نگفت و هیجان زده راهی اصفهان شد و چندین طرحی که می‌توانست طی یک برنامه‌‌ریزی و در چند روز مختلف افتتاح کند را با عجله برگزار کرد تا با یک حرکت پوپولیستی خطر ابتلا به کرونا را در جمعیتی که به همراه خود برده بود را به جان بخرد.

بهتر است رزم‌حسینی متوجه این موضوع باشد که طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، از هر یکهزار نفری که به کرونا مبتلا می شوند ۵۰۰ نفر بدون علامت هستند و اینها بیشترین خطر انتقال کرونا به دیگران را ایجاد می‌کنند. حال با توجه به این عواقب باید دید مقصد بعدی سفر اتوبوسی وزیر صمت به کدام استان خواهد بود؟



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین