پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 شمسی /4/25/2024 3:05:06 PM
هرمز ناصرنیا در گفت‌وگو با بیرونیت راهکارهای کاهش تخلفات در بخش معدن را بررسی کرد:

 رئیس پیشین سازمان نظام مهندسی معدن ایران عنوان کرد: نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت در طرح و اجرا و نظارت سازمان نظام مهندسی بر اعضا می‌تواند در کاهش امضا‌فروشی تاثیرگذار باشد.
صمتِ امضافروشی
هرمز ناصرنیا در گفت‌وگو با «بیرونیت» اظهار کرد: امضافروشی از جمله اقداماتی است که مجازات سنگینی برای متخلفان دارد و در همین راستا آیین‌نامه مفصلی تدوین شده که گاهی به توقیف پروانه بهره‌برداری هم منجر می‌شود.
 او افزود: برای اینکه شاهد کاهش امضافروشی در حوزه معدن باشیم باید نظارت‌ و دقت‌ بدنه‌ دستگاه‌های اجرایی تقویت شوند.
ناصرنیا در ادامه درباره اینکه در حال حاضر رشته مهندسی معدن تا چه اندازه برای جوانان محبوب است، گفت: متاسفانه در حال حاضر رشته معدن برای دانش آموزان محبوب نیست. دانش آموزان در وهله اول با توجه به آینده شغلی و بازار کار آن رشته تحصیلی خود را در دانشگاه انتخاب می کنند و از آنجا که حق‌الزحمه در بخش معدن برای یک مهندس چشمگیر نبوده و شرایط کار برای فارغ التحصیلان این رشته مهیا نیست، بنابراین از جذابیت رشته مهندسی معدن برای جوانان کاهش یافته است. 
رئیس پیشین سازمان نظام مهندسی معدن ایران با بیان اینکه شرایط اشتغال در این حوزه نیاز به آسیب‌شناسی دارد، تصریح کرد: یکی از نکاتی که باید  به آن پرداخته شود این است که در کشور ما عمده معادن  کوچک هستند که متاسفانه متصدیان  آنها تمایل به پرداخت حق الزحمه زیادی ندارند و بنابراین مهندسان جذب این معادن نمی شوند. از سوی دیگر معادن بزرگ ظرفیت آنچنانی برای جذب نیرو ندارند. در واقع زمینه‌ای برای بهره‌مندی از مهندسان حاذق این رشته تحصیلی به دلیل بی توجهی و نبود شرایط مساعد فراهم نیست.  
 اوادامه داد: همین عوامل باعث شده  برخی بهره‌برداران معدنی ترجیح دهند طرح را از شخصی که بدون دانش وارد فعالیت معدنی شده است، با حق الزحمه اندک دریافت کند و به هر نحوی شده پروانه بهره‌برداری را به دست بیاورد. که البته این اشتباه بزرگی است که به دلیل عدم نظارت دقیق وزارت صنعت، معدن و تجارت تبعات منفی به همراه خواهد داشت. اما اگر بستر جذب بیشتر مهندسان معدنی فراهم شود و سیاست‌های تشویقی در این راستا تعریف شود، مطمئنا متقاضیان این رشته تحصیلی افزایش خواهد یافت و معدنکاران از نگاه کارشناسی مهندسان بهره‌مند خواهند شد.
📍شمارش معکوس برای برگزاری بزرگترین رویداد معدنی کشور
🔹️کانمین ۲۰۲۰؛ دی‌ماه در تهران
🔻آخرین فستیوال بزرگ معادن در قرن ۱۴ خورشیدی؛ هفته اول دیماه
شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین آلات و تجهیزات معدن، راهسازی و صنایع وابسته، با نام تجاری "ایران کانمین ۲۰۲۰" از تاریخ ۵ تا ۸ دیماه برگزار خواهد شد.
به گزارش "بیرونیت"، خانه معدن ایران، شرکت پالارسامانه، شرکت آلمانی IMAG به همراه شبکه معدن ایران و با همکاری شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و با اخذ مجوز از سازمان توسعه تجارت ایران، این نمایشگاه را در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار خواهد کرد.
برگزارکنندگان ایران کانمین ۲۰۲۰ از کلیه شرکت‌های معدنی و صنایع وابسته دعوت کرده‌اند تا در این نمایشگاه مهم بین‌المللی که آخرین نمایشگاه قرن چهاردهم خورشیدی است، حضور بهم رسانند.
بر اساس این گزارش، شرکت‌ها می‌توانند فرم درخواست اولیه را با مراجعه به لینک مربوطه در وبسایت اختصاصی نمایشگاه به نشانی www.iranconminfair.com و یا وبدایرکتوری ایمیکو به نشانی www.imico.org دریافت و نسبت به تکمیل فرم و معرفی نماینده تام الاختیار خود اقدام کنند.
برگزارکنندگان این رویداد اعلام کرده‌اند که اطلاعات لازم مانند تاریخ دقیق آغاز مراحل جانمایی و ثبت نام قطعی متقاضیان مشارکت در بخش داخلی و برنامه زمان بندی مربوطه به زودی در وبسایت های اطلاع‌رسانی نمایشگاه بارگذاری خواهد شد. 
آغاز مراحل جانمایی و ثبت نام بخش داخلی نمایشگاه از نیمه دوم آبان ماه آغاز و آخرین مهلت ثبت نام نهم آذرماه اعلام شده است.
علاقمندان در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر می توانند با ستاد برگزاری از طریق شماره‌های ۹-۸۸۰۵۹۴۵۷ -۰۲۱ و یا پست الکترونیک palarsamaneh@gmail.com
تماس برقرار کنند.
همچنین شبکه معدن ایران به عنوان مسئول ثبت نام شرکت‌کنندگان در این‌ نمایشگاه از طریق تلفن ۳-۴۴۹۵۲۶۶۱ -۰۲۱ و پست الکترونیک conmin@imico.org
پاسخگوی شرکت کنندگان خواهد بود.
http://birunit.ir/fullcontent/Persian/24588


نمایش ساده


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین