جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 2:38:50 PM
دبیر انجمن نسوز در گفت‌و‌گو با «بیرونیت» مطرح کرد:

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت مواد نسوز با بیان اینکه نباید برای احیای معادن کوچک فرصت‌سوزی کرد، عنوان کرد: نمایندگان مجلس بهتر است فعالان این بخش را فارغ از رای‌ آوری کمک کنند و معارضان محلی را نیز مشفقانه و منصفانه به نفع تولید ثروت از مسیر ایجاد ارزش افزوده راهنمایی کنند.
هشدار به فرصت‌سوزی برای احیای معادن کوچک
علی حسین زاویه در گفت‌وگو با «بیرونیت» گفت: به دلیل گسترده بودن معادن در اقصی نقاط کشور و حضور معدنکاران متعدد، رقابت برای کم کردن هزینه های تولید در آنها امری طبیعی است. فعالسازی معادن کوچک مقیاس علاوه بر اشتغال و جذب نیروهای بومی، توان پر عیارسازی تولیدات و ورود آنها ولو با اندک تولید به شبکه تامین مواد معدنی سهل تر خواهد بود. زیرا معادن کوچک نیازهای گسترده و مختلفی از مواد معدنی را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند.
 زاویه با بیان اینکه حمایت از معدن به خصوص واحدهای کوچک مقیاس نیاز به تغیرات نگرش اساسی در دیوانسالاری دارد، تصریح کرد: باید با باور عمیق و به طور واقعی، تولید ارزش افزوده و ثروت ملی از منابع خدادادی معدنی را فضیلت دانست و در جامعه اشاعه داد.
 دبیر انجمن نسوز با تاکید بر ضرورت  حمایت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از معدنکاران اظهار داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید منصفانه از معدنکاران حمایت کنند، فعالان این بخش را فارغ از رای آوری کمک کنند و معارضان محلی را نیز مشفقانه و منصفانه به نفع تولید ثروت از مسیر ایجاد ارزش افزوده راهنمایی کنند. 
او با اشاره به لزوم توجه قوه قضاییه بر عملکرد معدنکاران بیان کرد: بهتر است ساختار قضایی کشور شعبه های ویژه برای سرعت بخشیدن به رشد معدنکاری در سراسر کشور تعبیه کند تا حمایت از فعالان این بخش در مواجهه با معارضان وحقوق جامعه پیرامونی معدن با اقتداء به قانون معادن و سایر قوانین مدنی کشور، به موقع و موثرتر باشد.
 زاویه در پایان خطاب به دولت گفت: دولت بعنوان مجری قوانین، تولید ارزش افزوده از طریق معدنکاری در معادن کوچک مقیاس را در کنار معادن بزرگ جدی‌تر بگیرد و با حمایت مضاعف منطقی، فضای کسب و کار را رونق بخشد. مخصوصا سازمان‌های صمت در استان‌ها، طرح فعالسازی معادن کوچک مقیاس را هرچه بیشتر کمک کار سازمان خود بدانند و از پتانسیل این طرح و تلاش‌های آن بهره کافی ببرند.
📍رئیس ایمیدرو اعلام کرد:
🔹معدن، تحریم‌ها را ناکام کرد
رییس هیات عامل ایمیدرو عنوان کرد: بخش معدن و صنایع معدنی ایران با وجود اعمال شدیدترین تحریم‌ها متوقف نشد و در کنار رشد تولید، با پیشبرد طرح‌های توسعه‌ای، آمریکا را ناکام گذاشت.
«خداداد غریب‌پور» در همایش ملی پدافند غیرعامل با رویکرد تداوم تولید در صنایع معدنی و فلزی که به شکل ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: ایمیدرو جهش واقعی تولید را با رشد تولید محصولات خود  محقق کرد.
وی اضافه‌کرد: در ۶ ماهه نخست امسال تولید آهن اسفنجی، گندله، فولاد و کنسانتره آهن به ترتیب ۱۹، ۱۸، ۱۲ و هشت درصد رشد محقق کرد و در بخش‌های آلومینیوم، آلومینا، کنسانتره مس و غیره نیز از رشد تولید مطلوبی برخوردار شدیم.
رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: ایمیدرو با اقدام‌های علمی و عملیاتی خود برپایه اصول و روش‌های ابداعی سازمان پدافند غیرعامل، به منظور ارتقای ایمنی در برابر تهدیدات مختلف بهره می‌برد.
وی ادامه‌ داد: این سازمان علاوه بر اکتشاف، استخراج و تولید، در کنار اجرای اصول پدافند غیرعامل در ستاد و شرکت‌های تابعه، یک رویکرد علمی و آسیب شناسی را در این زمینه اتخاذ کرده است.


نمایش ساده


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین